هرمزگان، رتبه نخست کشوری در حوزه فناوری اطلاعات

 به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندس سعید مهدیون، اظهار داشت: استان خراسان رضوی و گلستان به ترتیب با کسب امتیازهای ۹۱ و ۸۹ رتبه های دوم و سوم را بدست آورده اند. وی افزود: در بخش خانه های شهری متصل به شبکه اطلاع رسانی، استان …

 به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندس سعید مهدیون، اظهار داشت: استان خراسان رضوی و گلستان به ترتیب با کسب امتیازهای ۹۱ و ۸۹ رتبه های دوم و سوم را بدست آورده اند.
وی افزود: در بخش خانه های شهری متصل به شبکه اطلاع رسانی، استان تهران با تحقق بیش از ۱۳۳ درصدی اهداف برنامه چهارم رتبه نخست را از آن خود کرده است.
وی با بیان اینکه روستاهای بالای ۱۰۰ نفر متصل به شبکه اطلاع رسانی نیز از دیگر شاخص های برنامه چهارم در حوزه بخشی فناوری اطلاعات است، گفت: استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی به ترتیب با تحقق ۲۲۴، ۲۱۰ و ۲۰۹ درصدی اهداف برنامه، رتبه های نخست تا سوم را بدست آورده اند.
 مهدیون، خاطر نشان کرد: استان های کردستان، بوشهر و گلستان نیز به ترتیب توانسته اند با تحقق بیش از ۲۳۰ درصدی اهداف برنامه در بخش ایجاد و عرضه خدمات IT در دفاتر خدمات ارتباطی شهری عنوان های برتر را به خود اختصاص دهند.
وی ادامه داد: در بخش ایجاد و عرضه خدمات فناوری اطلاعات در دفاتر ICT روستایی نیز استان های قم، مازنداران و آذربایجان غربی رتبه های نخست تا سوم را از آن خود کرده اند.
مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات ایران در خصوص درصد تحقق اهداف بخشی برنامه چهارم در حوزه فناوری اطلاعات نیز تصریح کرد: تا پایان آذرماه سال جاری، ظرفیت اینترنت کشور با تحقق ۱۲۳ درصدی به ۳۱ هزار و ۷۰۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است.
وی تأکید کرد: در حوزه ضریب نفوذ کاربران اینترنت نیز با تحقق ۱۱۶ درصدی اهداف برنامه چهارم توسعه، این شاخص به ۹/۳۴ درصد رسیده است.
۱۱۷/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا