ساختار کمیسیون تنظیم مقررات باید بازنگری شود

” علی مطهری ” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و دستگاههای امنیتی دراین کمیسیون ضروری است، افزود: مسایل و مشکلاتی که در جریان مزایده اپراتور سوم تلفن همراه پیش آمد ، نشان داد که حضور نماینده ای از شورای امنیت ملی یا …

” علی مطهری ” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و دستگاههای امنیتی دراین کمیسیون ضروری است، افزود: مسایل و مشکلاتی که در جریان مزایده اپراتور سوم تلفن همراه پیش آمد ، نشان داد که حضور نماینده ای از شورای امنیت ملی یا وزارت اطلاعات برای رعایت مصالح امنیتی کشور در این کمیسیون ضروری است.
وی تصریح کرد،حضور نماینده ای از مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می تواند در جامعیت و کیفیت مصوبات این کمیسیون موثر باشد.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ،افزود: در حال حاضر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند ۲ صاحب نظر برای عضویت در کمیسیون تنظیم مقررات معرفی کند ، که البته در صورت صلاحدید وی ، این صاحب نظران می توانند از فعالان بخش خصوصی و یا نمایندگان مجلس باشند.
گفتنی است، ترکیب اعضای کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شامل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رییس سازمان تنظیم مقررات ، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی ، نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و ۲ نفر صاحب نظر در امور ارتباطات و فناوری به پیشنهاد وزیر و تصویب هیات وزیران می باشد.
رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی ، در خصوص عملکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی چهار سال گذشته گفت: عملکرد سازمان در برخی بخشها رضایت بخش نبوده ، ولی در زمینه خصوصی سازی و کمک به خصوصی سازی خوب عمل کرده است.
مطهری در پاسخ به اینکه چرا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان رگولاتوری حضور نداشتند، گفت: وزارت ارتباطات از نمایندگان مجلس برای شرکت در این مراسم دعوت نکرده بود.
وی با اشاره به اهمیت سازمان رگولاتوری ، تاکید کرد، بخش عمده عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، منوط به عملکرد رگولاتوری است .
وی رگولاتوری را سازمان تنظیم کننده ارتباط بین اپراتورها و همچنین ارتباط اپراتور ها با مردم و دولت عنوان کرد و گفت: انتظار داریم این سازمان استقلال واقعی خود را حفظ کند.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا