آمادگی ایران برای برگزاری اجلاس مدیران عالی مخابرات کشورهای عضو اکو

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا تقی‌پور ـ ‌وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – با بیان این مطلب در مراسم افتتاحیه‌ی کارگاه آموزشی خصوصی‌سازی و قیمت تمام شده خدمات پستی که با حضور مقامات پستی و نمایندگان کشورهای عضو اکو برگزار شد، اظهار کرد: این کارگاه در راستای مصوبات پنجمین اجلاس مقامات …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا تقی‌پور ـ ‌وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – با بیان این مطلب در مراسم افتتاحیه‌ی کارگاه آموزشی خصوصی‌سازی و قیمت تمام شده خدمات پستی که با حضور مقامات پستی و نمایندگان کشورهای عضو اکو برگزار شد، اظهار کرد: این کارگاه در راستای مصوبات پنجمین اجلاس مقامات پستی اکو در ایران برگزار می‌شود که تمامی اعضای اتحادیه‌ی پستی جهانی تحت لوای این اتحادیه فعالیت می‌کنند.
او گفت: ما نیز بر همین اساس تحت لوای اکو، گردهم آمدیم که کلیه‌ی اعضای این تشکیلات به دلایل مختلف و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل زیادی که داشتند، می‌توانند توانایی‌های خود را تقویت کرده و همکاری‌ها را توسعه دهند.
تقی‌پور با بیان اینکه توسعه‌ی همکاری‌های اجتماعی و اقتصادی میان کشورهای عضو اکو از اهمیت بیش‌تری برخوردار است تصریح کرد: توسعه‌ی ارتباطات بین اکو با جامعه‌ی مخابراتی آسیا و اقیانوسیه پیشنهاد وزارتخانه بوده و بر تقویت این همکاری‌ها تاکید دارد و با توجه به زمینه‌های بالقوه‌ی همکاری و توسعه‌ی کانال‌های ارتباطی بین کشورهای عضو همکاری‌های اینترنت، آموزش و دیگر همکاری‌ها را پیشنهاد می‌کند.
او یادآور شد: پست کشور در راستای وظایف محوله پیشرفت‌هایی در زمینه فن‌آوری اطلاعات به‌دست آورده و با بهره‌مندی از کارشناسان زبده نسبت به ایجاد سرویس‌های ارزش افزوده اقدام می‌کند؛ ما باید از این فرصت برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از پتانسیل‌های منطقه‌ای برای همکاری و همیاری در راستای رسیدن به اهداف استفاده کنیم.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: علی‌رغم امکاناتی که تحت لوای اتحادیه‌ مشمول شده است، هنوز چهار درصد از مردم جهان از خدمات پستی محرومند؛ ادارات پستی در دنیا باید برای ارائه‌ی سرویس‌های گوناگون پستی به تلاش خود ادامه دهند.
تقی‌پور ادامه داد: البته شبکه‌ی پستی جهانی در دهه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و توانسته مرزهای جغرافیایی را پشت سر بگذارد و در حال حاضر پست حتی در دور افتاده‌ترین نقاط جهان حضور دارد و به عنوان پدیده جهانی و عاملی برای اتحاد ملل شناخته شده است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: براساس آخرین آمار اتحادیه‌ی جهانی پست، آینده‌ی خدمات پستی به واسطه‌ی پست مالی و لجستیکی تامین و علی‌رغم امکان دسترسی سریع جمعیت زیادی از مردم جهان، رشد خدمات پستی سنتی همچنان ادامه دارد که این رشد در سال‌های آتی با کاهش مواجه خواهد شد.
وی گفت: امیدواریم این کارگاه‌ها با تلاش و کوشش کشورهای عضو به هدف خود که ایجاد رفاه بیش‌تر برای مردم و از همه مهمتر اتحاد و همبستگی بیش‌تر کشورهای منطقه است، دسترسی پیدا کند و بتواند در سطح بین‌المللی به مثابه اهرمی قوی عمل کند.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا