وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور نامناسب است

“مهران خوانساری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، چهار سال گذشته را دوران رونق صنعت فناوری اطلاعات دانست و افزود: در این دوران پروژه های مختلفی از سوی دولت برای بخش خصوصی تعریف شد و عموم مردم هم برای آن سرمایه گذاری کرده بودند. اما با مواجه شدن رکود اقتصاد جهانی صنعت فاوا نیز با …

“مهران خوانساری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، چهار سال گذشته را دوران رونق صنعت فناوری اطلاعات دانست و افزود: در این دوران پروژه های مختلفی از سوی دولت برای بخش خصوصی تعریف شد و عموم مردم هم برای آن سرمایه گذاری کرده بودند. اما با مواجه شدن رکود اقتصاد جهانی صنعت فاوا نیز با مشکلات عدیده مواجه شد و در شرایط فعلی به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب، شرایط کار در این بخش سخت شده است.
وی با اشاره به ایجاد تسهیل در شرایط کسب و کار از سوی دولت گفت: بهتر است در شرایط فعلی دولت با توجه به قانون و مقررات تدوین شده، تسهیلاتی برای شرایط کسب و کار بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کند.
خوانساری با بیان اینکه در ایران با محدودیت و کمبود قوانین مواجه نیستیم اما متاسفانه در اجرای این قوانین ضعف داریم ، تصریح کرد: با وجود ایجاد دادگاه ها و شعب مخصوص در این زمینه، بازهم در اجرای قوانین ضعف هایی مشاهده می شود که این موضوع شرایط را برای فضای کسب و کار نامتعادل می کند.
به اعتقاد وی، تسهیلات مالی، آسان کردن فرایند ارجاع پروژه ها و ایجاد شرایط مناسب در کسب و کار می تواند انگیزه فعالیت را برای بخش های خصوصی ایجاد کند که این موارد باید در برنامه پنجم توسعه دیده شود.
۱۲۹/۱۲۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا