تمامی مدارس کشور هوشمند می شوند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا سعید مهدیون در دومین روز همایش بین المللی مخابرات ایران با تاکید بر الکترونیکی شدن دولت در چند محور بانکداری، تجارت و سلامت الکترونیکی اظهار داشت: شعار دولت دهم به عنوان اولین دولت الکترونیکی کشور با هدف چابک سازی دولت با استفاده از فناوری اطلاعات و ارائه خدمات مطمئن …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا سعید مهدیون در دومین روز همایش بین المللی مخابرات ایران
با تاکید بر الکترونیکی شدن دولت در چند محور بانکداری، تجارت و سلامت الکترونیکی اظهار داشت: شعار دولت دهم به عنوان اولین دولت الکترونیکی کشور با هدف چابک سازی دولت با استفاده از فناوری اطلاعات و ارائه خدمات مطمئن به مردم شکل گرفت. دولت الکترونیک یعنی الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات به مردم در اسرع وقت که در این راستا باید نظارت‌های حاکمیتی دقیق اعمال شود.
وی با بیان اینکه دولت، الکترونیکی شدن خدمات را هدف‌گیری کرده است ، به فرآیند خرید و فروش و مبادله کالا، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های اینترنتی و دسترسی آسان به اطلاعات، افزایش سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه مبادله، افزایش سرعت جست‌وجو، افزایش تولید، مصرف و اشتغال، افزایش فروش و درآمد، رقابتی شدن بازارها و بهبود کیفیت، افزایش سطح رفاه مردم از طریق ایجاد شغل و افزایش سرعت عمل و سرعت در پاسخ به عنوان نتایج دولت الکترونیکی اشاره کرد.
به گفته مهدیون اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در کشور ممکن نخواهد بود مگر با بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات و گره خوردن با بانکداری الکترونیکی .
وی با تاکید بر ورود صنعت بیمه به حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و افزایش امنیت فضای تبادل اطلاعات گفت: ایجاد اطمینان برای مردم و کاربران که از این فضا برای انجام امور روزمره خود استفاده می‌کنند از ضروریات این حوزه است.
مدیرعامل شرکت دیتا از امضای تفاهم‌نامه با بانک مرکزی برای توسعه پرداخت الکترونیکی خبر داد و گفت: توسعه مراکز صدور گواهی الکترونیکی و کاربرد امضای دیجیتالی، انجام کلیه خریدها، مناقصه‌ها و مزایده‌ها در محیط الکترونیکی و ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی از طریق دفاتر ICT از جمله اقدامات در حال شکل گیری است.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا