استانداردسازی استقرار شبکه‌های نسل آینده موجب جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی است

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس مرتضی غفار تبریزی – معاون بررسی‌های فنی، هماهنگی مطالعات و تدوین استاندارهای شرکت‌ ارتباطلات زیر ساخت – با بیان این مطلب اظهار کرد: نفس بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های شبکه‌های نسل آینده پسندیده و گام مهمی در ارائه خدمات یکپارچه و متمرکز به کاربران محسوب …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس مرتضی غفار تبریزی – معاون بررسی‌های فنی، هماهنگی مطالعات و تدوین استاندارهای شرکت‌ ارتباطلات زیر ساخت – با بیان این مطلب اظهار کرد: نفس بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های شبکه‌های نسل آینده پسندیده و گام مهمی در ارائه خدمات یکپارچه و متمرکز به کاربران محسوب می‌شود اما باید بدانیم برای این کار باید بر اساس چه سیاست‌ها، اصول و استانداردی حرکت کنیم.
وی افزود: تمام تلاش‌ها باید در راستای بهره‌گیری حداکثری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های فعلی استوار باشد. در این صورت با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین بهره‌وری را شاهد خواهیم بود.
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، به‌کارگیری شبکه‌های نسل آینده را مستلزم بررسی‌ها دقیق فنی دانست و افزود: معماری نسل‌ آینده شبکه‌های نقش بسیار تعیین کننده‌ای در شکل‌گیری این تحول ایفا می‌کنند.
غفار تبریزی کاهش قابل توجه هزینه‌های بهره‌برداری از سرویس‌های متنوع تجارت الکترونیک، ‌بانکداری الکترونیک و انواع دیگری خدمات تحت وب را از مزایای شبکه‌های نسل آینده دانست و یادآور شد: همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه برای دستیابی به استانداردهای به‌کارگیری این شبکه‌ها بسیار مهم است.
عضو کمیته علمی چهارمین همایش ملی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در توضیح این مساله که آیا اجباری برای استقرار شبکه‌های نسل آینده داریم افزود: به همان اندازه که برای استفاده از امکانات فضای دیجیتال جهت ارائه سرویس‌های جدید و رقابتی با اجبار روبه‌رو هستیم برای به‌روزرسانی و ارتقای شبکه‌های موجود نیز مجبوریم.
او با ذکر این مطلب که وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها و موسسات تجارت الکترونیک برای عقب نماندن و موفقیت در محیطی رقابتی، راهی جز ارائه‌ی خدمات پیشرفته و درآمدزا ندارد گفت: یکی از مزیت‌های شبکه‌های نسل آینده امکان ارائه خدمات متنوع در محیطی کاملا رقابتی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا