ارزش افزوده بی ارزش

 درحالی مسوولان مربوطه وعده ارائه خدمات نسل‌سوم تلفن‌همراه را می‌دهند که هنوز کاربران کشور از خدمات نسل دوم یا همان خدمات ارزش افزوده نسل اول تلفن‌همراه مانند ارسال SMS نمی‌توانند به خوبی استفاده کنند. ورود نسل سوم تلفن‌همراه به کشور یک اصل به حساب می‌آید. امروزه  در برخی کشورها مانند کره‌جنوبی نزدیک ۶۰‌درصد کاربران از …

 درحالی مسوولان مربوطه وعده ارائه خدمات نسل‌سوم تلفن‌همراه را می‌دهند که هنوز کاربران کشور از خدمات نسل دوم یا همان خدمات ارزش افزوده نسل اول تلفن‌همراه مانند ارسال SMS نمی‌توانند به خوبی استفاده کنند. ورود نسل سوم تلفن‌همراه به کشور یک اصل به حساب می‌آید. امروزه  در برخی کشورها مانند کره‌جنوبی نزدیک ۶۰‌درصد کاربران از تکنولوژی نسل سوم تلفن‌همراه استفاده می‌کنند. بنابراین تکنولوژی ۳G نیز باید وارد چرخه زندگی مردم شود اما متاسفانه به دلیل پاره‌ای از مشکلات کاربران ایرانی هنوز نتوانسته‌اند از امکانات نسل دوم و سوم تلفن‌همراه استفاده کنند.
 انتظار می‌رود با ایجاد اپراتور سوم که جزو تعهداتش ارائه نسل سوم تلفن‌همراه است، این نقیصه برطرف شود. اما درحالی بحث برای ایجاد نسل سوم تلفن‌همراه در کشور مطرح است که هنوز دو پارامتر اساسی آن که عبارتند از پهنای باند وسیع و سیستم‌های ارزش افزوده مانند MMS، GPRS و سایر امکانات چند رسانه‌ای شامل فیلم، ویدئو و… در کشور ما به لحاظ قانونی و اجرایی با مشکلات حل نشده‌ای روبه‌رو هستند.
تکنولوژی نسل سوم تلفن‌همراه درحالی حائز اهمیت است که می‌تواند سرویس و خدمات خود را با پهنای باند زیاد عرضه کند. در نتیجه استفاده از تلفن‌همراه نه فقط برای استفاده تلفنی بلکه برای کاربردهای مختلف مانند تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک و سایر خدمات با کیفیت برتر مطرح می‌شود.
بنابراین بهتر است وزارت ICT مشکل پهنای باند و مجوز لازم برای توسعه سیستم ارزش افزوده را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده و پس از آن اقدام به معرفی اپراتور سوم برای خدمات نسل سوم تلفن‌همراه کند.
ابزاری که امروزه به عنوان تلفن‌همراه در دست کاربران قرار دارد در حقیقت کامپیوتر همراه است که می‌تواند بسیاری از امور روزمره کاربران را انجام دهد که تنها یک عمل آن ارتباط صوتی یا تلفنی است. اما متاسفانه این موضوع در کشور ما جا نیفتاده است و بسیاری از مسوولان و قانون‌گذاران فکر می‌کنند تلفن‌همراه همان تلفن ثابت است که اینک همراه شده است. این وضعیت به مشکل فرهنگی جامعه برمی‌گردد.
اپراتور سوم که به خاطر ارائه نسل سوم تلفن‌همراه قصد وارد شدن به بازار را دارد، تنها می‌تواند خدمات نسل‌های قبلی را به کاربران ارائه کند. چراکه دو اپراتور قبلی به دلیل نبود قانون و کاستی‌های موجود نتوانسته اند آن خدمات ویژه را به کاربران خود ارائه کنند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا