بررسی تعرفه‌های پیشنهادی وایمکس

تعرفه‌ی پیشنهادی بالای اپراتورها باید کاهش داده شود    محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فعالیت اپراتورهای وایمکس اظهار کرد: در حال حاضر سرویس وایمکس ایرانسل به صورت آزمایشی به یکسری از مشترکان سرویس‌دهی می‌کند و این کار به صورت رایگان انجام می‌شود.وی گفت: البته برندگان و اپراتورهای …

تعرفه‌ی پیشنهادی بالای اپراتورها باید کاهش داده شود    
محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فعالیت اپراتورهای وایمکس اظهار کرد: در حال حاضر سرویس وایمکس ایرانسل به صورت آزمایشی به یکسری از مشترکان سرویس‌دهی می‌کند و این کار به صورت رایگان انجام می‌شود.
وی گفت: البته برندگان و اپراتورهای دیگر نیز آمادگی خود را اعلام کردند اما هنوز سرویس‌دهی آن‌ها آغاز نشده زیرا یکسری مشکلات و مسائل امنیتی در این زمینه وجود دارد که باید برابر پروانه عمل شده در حال انجام کارهای مورد نیاز هستیم. تعرفه‌های سرویس وایمکس باید نهایی و مشخص شود که در حال انجام این کار هستیم.
به گزارش ایسنا بر اساس شرایط مزایده اعطای پروانه وایمکس کلیه شرکت‌های PAP که با استفاده از فن‌آوری WiMAX – اینترنت پرسرعت بی‌سیم – سرویس اینترنت پرسرعت را ارایه می‌کنند، یک سال از تاریخ اعطای اولین پروانه در استان مربوطه می‌توانند نسبت به پرداخت حق‌الامتیاز مربوطه اقدام و مشابه شرکت‌های برنده، پروانه وایمکس دریافت کنند و این موضوع عمومیت ندارد.
به گفته معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بدیهی است سازمان در شرایط مزایده قید کرده است که در دو استان تا سقف سه پروانه قابل اعطا می‌باشد و در این رابطه بر اساس شرایط بازار تصمیم‌گیری خواهد شد و کلیه برندگان با علم به این شرایط در مزایده شرکت کرده و پروانه دریافت کرده‌اند.
ظاهرا اپراتورهای برنده مزایده وایمکس تجهیزات خود را نصب کرده و معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال انجام بررسی‌های لازم تجهیزات برای تطابق آن‌ها با استانداردهای لازم برای ارائه سرویسی با کیفیت بهتر است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم چندی پیش گفته بود نمونه قراردادی ارسالی شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس‌ با مشترکانشان به این سازمان ارسال شد که به اعتقاد سازمان کاملا یک‌طرفه بوده و حقوق مشترکان در آن رعایت نشده بود. بنابراین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات این موارد را دوباره برای انجام اصلاحات لازم و رعایت حقوق مشترکان به شرکت‌ها ارائه داد که تغییرات لازم را در این زمینه انجام دهند.
محمدرضا فرنقی‌زاد اظهار کرد: بحث بعدی موضوع تعرفه‌ها است که اپراتورهای وایمکس تعرفه‌های پیشنهادی خود را در این زمینه ارائه دادند اما به اعتقاد ما این تعرفه‌ها بسیار زیاد تعریف شده بود و معتقدیم که باید کمتر شود بنابراین آن‌ها را برای تغییرات و کاهش به اپراتورها بازگرداندیم زیرا باید براساس مدل تجاری آن‌ها و هزینه‌ای که پیش‌بینی کردند بررسی و ارائه شود.فن‌آوری WiMAX دارای قابلیت‌های بسیار زیادی بوده و می‌تواند بستر مناسبی برای خدمات مختلف ایجاد نماید که خدمات ارایه شده توسط شرکت‌های PAP صرفا یکی از کاربردهای آن است و تخصیص این منابع با ارزش ملی بالا در انحصار شرکت‌های PAP تفکر و نظریه کاملا اشتباهی است.
 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا