ضعف فناوری اطلاعات تا پایان برنامه پنجم، جبران می شود

فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  با بیان اینکه استفاده از فضای سایبر و اینترنت، خصوصا فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی اجتماعی و شهروندی مردم در عرصه ها فراگیر شده است، اظهار داشت: کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست. لازمه پیشرفت و توسعه کشور، استفاده از فناوری …

فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  با بیان اینکه استفاده از فضای سایبر و اینترنت، خصوصا فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی اجتماعی و شهروندی مردم در عرصه ها فراگیر شده است، اظهار داشت: کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست. لازمه پیشرفت و توسعه کشور، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
وی با تاکید براینکه ابزارها و لوازم توسعه و پیشرفت با استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور تا حدودی فراهم است، تصریح کرد:  بحث دولت الکترونیک و قانون جرایم رایانه ای از جمله این مسیرها است که با گسترش آن می توان به توسعه کشور امیدوار بود.
نایب رییس کمیسیون قضایی افزود: متاسفانه به تناسب سایر کشورهای جهان، شاهد استفاده کمتر از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در کشور هستیم. باید در برنامه پنجم  توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمان بندی ها را به نحوی برنامه ریزی کنیم که بتوانیم به صورت معقول و واقع بینانه همپای سایر کشورها از این امکانات استفاده کنیم.
وی فناوری اطلاعات را محور و زیربنای رسیدن به اهداف برنامه های توسعه کشور عنوان کرده و گفت: انتظار است دولت و مجلس به این مهم توجه داشته باشند تا با برنامه ریزی صحیح و به اقتضای نیازمندی ها، بعد از پایان برنامه پنجم توسعه، نه تنها هم سطح جهان، بلکه فراتر از آن در جامعه بین المللی حضور داشته باشیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعدادهای موجود و پیشرفت های صنعت الکترونیک و رایانه کشور، خاطرنشان کرد: تقربیا امکانات استفاده از فضای  سایبر و الکترونیک در دانشگاه ها  وجود دارد. تحقیقاتی نیز در این زمینه انجام می شود که شاید به جرات بتوان گفت، از استعدادهای جهان در این بخش فراتر رفته ایم. دلیل استفاده نکردن از این استعدادها و امکانات به تناسب نیازمندی های جامعه را دولت ومجلس باید بررسی کنند.
۱۱۷/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا