ریاضی: ۱۵ هزار میلیارد تومان در زمینه آی. تی نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالمجید ریاضی دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رایانه و صنایع وابسته مشهد اظهار داشت: کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیا در۲۰ سال اخیر ۱۰ تا۳۰ درصد از سرمایه‌گذاری ملی خود را در بخش فناوری اطلاعات انجام داده‌اند.وی ادامه داد: در برنامه پنجم نسبت به برنامه …

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالمجید ریاضی دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رایانه و صنایع وابسته مشهد اظهار داشت: کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیا در۲۰ سال اخیر ۱۰ تا۳۰ درصد از سرمایه‌گذاری ملی خود را در بخش فناوری اطلاعات انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: در برنامه پنجم نسبت به برنامه چهارم بیشتر به موضوع فناوری اطلاعات پرداخته شده است.
ریاضی افزود: ۷ درصد از احکام برنامه پنجم توسعه مبتنی بر فناوری اطلاعات بوده و دولت در این برنامه مکلف به راه‌اندازی شبکه پرقدرت و پرسرعت در این‌باره شده است.
وی با اظهار تاسف از تعویق در تصویب برنامه پنجم توسعه گفت: یک سال در حوزه فناوری اطلاعات برابر با یک قرن است و چنانچه مجلس تصویب این برنامه را یک سال عقب انداخته باشد به معنای عقب‌ماندگی یک قرن حوزه فناوری اطلاعات است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بدون فناوری اطلاعات امکان‌پذیر نیست و امیدوارم کاری نشود که به این کار ضربه بخورد.
وی افزود: دولت دهم تمامی عزم و مبنای خود را برای توسعه این امر قرار داده از این رو فعالیت‌هایی از جمله گنجاندن این موضوع در برنامه پنجم توسعه انجام داده است.
ریاضی ادامه داد: بخش خصوصی مبنای توسعه فناوری اطلاعات در کشور است و در سال‌های اخیر دولت با اندیشیدن تمهیداتی برای بستن دست‌های خود در این امر، بیشتر کارها این بخش را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا