کمک به زلزله زدگان هائیتی از طریق پیامک

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، سه شنبه گذشته، زلزله ای به بزرگی هفت ریشتر جزیره هائیتی واقع در دریای کارائیب در آمریکای جنوبی را لرزاند که تمامی مردم در سراسر دنیا را متاثر کرد. بسیاری از شرکت ها و موسسات به کمک مردم این جزیره شتافتند. مردم تا کنون با استفاده از …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، سه شنبه گذشته، زلزله ای به بزرگی هفت ریشتر جزیره هائیتی واقع در دریای کارائیب در آمریکای جنوبی را لرزاند که تمامی مردم در سراسر دنیا را متاثر کرد. بسیاری از شرکت ها و موسسات به کمک مردم این جزیره شتافتند. مردم تا کنون با استفاده از سرویس پیام کوتاه  به زلزله زدگان یازده میلیون دلار کمک کرده اند. این یک اقدام بی سابقه موبایلی در زمینه کمک به آسیب دیدگان بلایای طبیعی بوده است.
جیم مانیز، مدیر اجرایی موسسه Mobile Giving Foundation که مدیریت کمک های نقدی از طریق تلفن همراه را بر عهده دارد، اعلام کرد: در هر ثانیه بیش از ۱۰ هزار پیامک از سوی مردم دریافت می شود.
در زمینه کمک رسانی به مردم هائیتی اقشار مختلفی از مردم اقدام به ارایه راهکار کرده اند. مثلا وایکلیف جین (Wyclef Jean) موسیقی دان اهل هائیتی مردم را به ارسال پیامک به شماره ۵۰۱۵۰۱ برای پرداخت پنج دلار به مردم زلزله زده دعوت و اعلام کرد بیش از دو میلیون دلار از طریق پیامک دریافت کرده است. کاربران با ارسال کلمه “Haiti” در قالب پیامک می توانند مبلغ ۱۰ دلار به سازمان صلیب سرخ بپردازند. سازمان صلیب سرخ اعلام کرده که بیش از ۹ میلیون دلار کمک نقدی تا کنون از سوی ۹۰۰ هزار کاربر موبایل دریافت کرده است.
بر این اساس ورایزون وایرلس، AT&T ، اسپرینت و T-Mobile سرویس هایی ارایه کرده اند که مردم بتوانند کمک های خود را از طریق تلفن های همراه ارسال کنند و این اطمینان را به کاربران داده اند که ذره ای از این کمک ها به جیب اپراتورها نمی رود.
بگزارش سازمان ملل دست کم ۱۰ درصد خانه ها در پایتخت هائیتی ویران شده و حدود ۳۰۰ هزار نفر در این جزیره بی خانمان شده اند. در جاهایی ۵۰ درصد ساختمان ها یا به کلی ویران شده یا خسارت زیادی دیده اند.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا