کاربران ایرانی با کمبود محتوا در اینترنت مواجهند

مهران صالحیان – مدیر یک شرکت اینترنتی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب گفت: سرعت پایین اینترنت یکی از معضلات و دغدغه‌هایی است که کاربران اینترنت با آن مواجهند و برخی اوقات برای باز کردن وب‌سایتی باید مدت‌ها صبر کنند.وی با بیان اینکه فیلترینگ موضوعی است …

مهران صالحیان – مدیر یک شرکت اینترنتی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب گفت: سرعت پایین اینترنت یکی از معضلات و دغدغه‌هایی است که کاربران اینترنت با آن مواجهند و برخی اوقات برای باز کردن وب‌سایتی باید مدت‌ها صبر کنند.
وی با بیان اینکه فیلترینگ موضوعی است که کاربران اینترنتی از آن به عنوان یکی دیگر از دغدغه‌های خود نام می‌برند، گران بودن اینترنت در کشور را موضوعی دانست که کاربران را با چالش مواجه کرده است و می‌توان گفت اینترنت در کشورمان در مقایسه با برخی کشور‌ها ۲۰ تا ۳۰ برابر گران‌تر است به عنوان مثال در مقایسه با کانادا و ژاپن حداقل ۲۰ برابر گران‌تر به فروش می‌رسد و گران‌تر است.
این مدیر شرکت اینترنتی محدودیت‌ دسترسی به پهنای باند را معضلی دانست که کاربران از‌ آن گله‌مند هستند و تصریح کرد: در کشور‌های دیگر پهنای باند حداقل دو مگ است و برای مکان‌های صنعتی ۱۰ تا ۲۰ مگ است و هرچه قدر سرعت اینترنت افزایش یابد قیمت آن نیز گران‌تر می‌شود.
این کارشناس تاکید کرد: بازار ایران و ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان بسیار پایین است. به عنوان مثال در کل شیراز که جمعیتی حدود ۲ میلون نفر دارد، حدود ۲۰ هزار کاربر وجود دارد و می‌توان گفت اگر۵۰۰ هزار خانوار در شیراز وجود داشته باشد با محاسباتی که انجام شود ضریب نفوذ حدود ۵ درصد می‌شود که بسیار پایین است.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا