کیفیت تلفن همراه و اینترنت بسیار پایین است

محمدرضا خباز در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا به قطعی های مکرر تلفن همراه اشاره کرد و اظهار داشت: این اختلالات بیانگر آن است که برای کیفیت تلفن همراه آنطور که باید کار نشده است. اگر اپراتور دوم وارد این عرصه نمی شد و فضای رقابتی ایجاد نمی شد، کیفیت تلفن همراه از این هم …

محمدرضا خباز در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا به قطعی های مکرر تلفن همراه اشاره کرد و اظهار داشت: این اختلالات بیانگر آن است که برای کیفیت تلفن همراه آنطور که باید کار نشده است. اگر اپراتور دوم وارد این عرصه نمی شد و فضای رقابتی ایجاد نمی شد، کیفیت تلفن همراه از این هم بدتر بود. مشکل اصلی بخش ارتباطات کشور در زمینه تلفن همراه و اینترنت است که باید در برنامه پنجم توسعه به آن توجه بیشتری شود.
وی گفت: در پس ذهن همه مسوولان کشور اقتصاد دولتی حاکم است. در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بر واگذاری به بخش خصوصی تاکید شده است. اما این موضوع تحقق نیافته است. تا زمانی که از بخش خصوصی برای ورود به عرصه رقابت دعوت نشود، این مشکلات همچنان باقی است. رقابت موجب رشد و ترقی است. در مورد تلفن همراه نیز اگر اپراتور دوم وارد عرصه نمی شد، همچنان سیمکارت با قیمت دو میلیون تومان به فروش می رفت. اگرچه کیفیت سیمکارت های ایرانسل به مراتب بدتر از کیفیت همراه اول است، اما با توزیع این سیمکارت ها در بازار ، عطش مردم برای دریافت سیمکارت کم و رقابت خود به خود آغاز شد.
مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم ، به عرضه تلفن ثابت به عنوان یکی از اهداف برنامه چهارم توسعه کشور اشاره کرد و یادآور شد: از بعد تلفن ثابت دولت موفقیت خوبی در برنامه چهارم توسعه کسب کرد. به نحوی که در تمامی روستاها و خانه ها ، مردم از نعمت تلفن ثابت بهره مند هستند. عقب ماندن در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل نبود زیرساخت ، تاحدی طبیعی است. اما بخش دیگر آن به دلیل نبود عزم راسخ مسوولان در این حوزه است که باید در قانون برنامه پنجم توسعه به آن اشاره شود .
به گزارش موبنا چندروز پیش دولت لایحه برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور را برای بررسی به مجلس ارائه کرد.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا