افت کیفیت و سرعت اینترنت مهم‌ترین دغدغه‌ی کاربران ایرانی است

علی توسلی – مدیر یک شرکت اینترنتی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات – خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: پهنای‌باند در کشور وضعیت غیرثابتی پیدا کرده که این موضوع باعث افت کیفیت اینترنت و سرعت آن برای کاربران شده است و بیش‌تر شکایت‌هایی که کاربران به ما منتقل می‌کنند …

علی توسلی – مدیر یک شرکت اینترنتی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات – خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: پهنای‌باند در کشور وضعیت غیرثابتی پیدا کرده که این موضوع باعث افت کیفیت اینترنت و سرعت آن برای کاربران شده است و بیش‌تر شکایت‌هایی که کاربران به ما منتقل می‌کنند به دلیل همین موضوع مربوط است.
او گفت: زمانی که قطعی فیبر نوری به هر دلیلی به وجود می‌آید، اینترنت قطع شده و یا اگر به هر دلیل دیگری اینترنت با اختلالاتی مواجه شود برای مدتی که به علت اختلال بستگی دارد، سرعت اینترنت بسیار کاهش یافته و کاربران در برخی مواقع برای باز کردن هر سایتی مدت‌ها به انتظار می‌نشینند و این موضوع خود باعث شکایت کاربران شده و آن‌ها به شرکت‌ها مراجعه کرده و از این وضعیت اعتراض می‌کنند.
این مدیر یک شرکت اینترنتی تاکید کرد که قطعی اینترنت یا کاهش سرعت ربطی به ما ندارد و ما فقط در این زمینه وظیفه انتقال سرویس را به کاربران انتهایی و نقش واسط داریم اما بسیاری کاربران از این موضوع اطلاعی نداشته و به ما شکایت می‌کنند. محدودیت دسترسی به پهنای مناسب و کافی نیز از دیگر مواردی است که می‌توان آن را دغدغه کاربران دانست.
وی گفت: فیلتر بودن برخی سایت‌ها به دلیل قوانینی است که در هر کشور وجود دارد و اگر موردی در این زمینه عنوان شود نمی‌توان آن را دغدغه محسوب کرد بلکه این قوانینی است که در کشورها وجود دارد و بر اساس قوانین در کشورها عمل می‌شود.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا