خرابی‌های ناخواسته با اجرای طرح نگه‌داری پیشگیرانه کاهش می‌یابد

غالب حریری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا) اظهار کرد: یکی از مهمترین کارها و پروژه‌های مهم، بحث نگه‌داری پیشگیرانه است زیرا ما همیشه با اتفاقات ناخواسته‌ای مواجه می‌شویم که به خرابی و بروز مشکلاتی در تجهیزات منجر می‌شود که این کار از خرابی ناخواسته تا حدود ۶۰ درصد کاهش می‌دهد …

غالب حریری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا) اظهار کرد: یکی از مهمترین کارها و پروژه‌های مهم، بحث نگه‌داری پیشگیرانه است زیرا ما همیشه با اتفاقات ناخواسته‌ای مواجه می‌شویم که به خرابی و بروز مشکلاتی در تجهیزات منجر می‌شود که این کار از خرابی ناخواسته تا حدود ۶۰ درصد کاهش می‌دهد و باید بتوانیم استدانداردهایمان و تجهیزات را رعایت و پیاده‌سازی کنیم.
وی همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر شبکه همراه اول توسعه لازم خود را داشته و بیش‌تر برروی کیفیت متمرکز هستیم گفت: از حدود چند ماه گذشته به صورت جدی برنامه‌مان را برروی کیفیت متمرکز کردیم که در حال انجام است و یکسری کارهای اساسی در زمینه نگهداری و عملیات شبکه نیز در حال انجام است.
معاون نظارت شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین درباره‌ی سرعت سرویس GPRS گفت: این سرعت به صورت داینامیک است که یک لحظه ممکن است پایین و یا یک لحظه بالا باشد اما در جاهایی که ترافیک پایین است تا سرعت ۲۰۰ کیلوبیت بر ثانیه نیز افزایش می‌یابد.
حریری ابراز داشت: اکنون تمام توجه شرکت ارتباطات سیار ایران بر روی بخش کیفیت خدمات و ارایه هرگونه قابلیت و خدمات جدید در شبکه است که این شرکت در چند ماه اخیر یک برنامه جدی در زمینه ارتقای کیفیت شبکه تنظیم کرده و به نتایج خوبی نیز دست یافته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا حریری پیش ازاین در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه برای ورود به تکنولوژی ۳G باید ساختار شبکه را طوری طراحی کنیم که به جابه‌جایی یا تعویض تجهیزات نیاز نداشته باشیم و امکانات اولیه هم برای ورود به نسل سوم تلفن همراه وجود داشته باشد گفته بود: ارتقاء شبکه از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ارائه هرگونه فیچر با سرویس جدید از جمله وظایف ماست؛ ارتقاء شبکه را بر اساس نقشه راه وندورها انجام می‌دهیم و از طرفی ارتقاء تجهیزات موجود شبکه نیز از دیگر کارهایی است که انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه تجهیزاتی که در شبکه داریم و مورد استفاده قرار می‌گیرد، به سال‌های ۷۵ و ۷۶ مربوط است، گفت: اینگونه تجهیزات را باید تعویض کنیم زیرا قدیمی است و باید برای کاربرد جهت ارائه سرویس‌های جدید تعویض شوند.
معاون شرکت ارتباطات سیار گفت: در حال حاضر گروه‌های طراحی که می‌خواهند تجهیزات جدید را خریداری کنند باید تا جایی که امکان دارد تجهیزات مطابق با تکنولوژی روز خریداری کنند و مطالعات لازم و کارهای تحقیقاتی مورد نیاز را انجام دهند تا تجهیزات خریداری شده در صورت جهش فن‌آوری تلفن همراه کشور از نسل دوم به نسل سوم با مشکل مواجه نشود و امکانات اولیه برای استفاده از تلفن‌های نسل سوم را داشته باشیم.
معاون نظارت و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران تاکید کرد: شرکت ارتباطات سیار ایران در خرید تجهیزات با آینده نگری عمل می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا