علت استقبال از IN با وجود هزینه بالاتر راحتی استفاده است

علیرضا پورمددی ـ مدیر یک شرکت اینترنتی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در شهرستان‌ها و یا مکان‌هایی که امکانات شبکه هوشمند را دارا هستند، به سمت استفاده از این سرویس‌ها روی آوردند اما در بعضی از مکان‌ها که این سرویس را ندارند از کارت‌های اینترنت استفاده می‌شود.او …

علیرضا پورمددی ـ مدیر یک شرکت اینترنتی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در شهرستان‌ها و یا مکان‌هایی که امکانات شبکه هوشمند را دارا هستند، به سمت استفاده از این سرویس‌ها روی آوردند اما در بعضی از مکان‌ها که این سرویس را ندارند از کارت‌های اینترنت استفاده می‌شود.
او با بیان اینکه استقبال مردم از استفاده از سرویس IN برای استفاده از اینترنت بیش‌تر از کارت اینترنت است گفت: کارت اینترنت محدود بوده و کاربر باید زمانی که اعتبار آن تمام می‌شود، دوباره کارت جدیدی برای استفاده از اینترنت خریداری کند که این موضوع باعث شده مردم بیش‌تر به سرویس IN روی بیاورند.
وی ادامه داد: کاربران در این سرویس با وارد کردن شماره‌هایی که در روزنامه‌ها چاپ شده و یا در بروشورهای تبلیغاتی وجود دارد و با ورود آن در رایانه خود و با استفاده از خط تلفن‌ ثابتشان از این سرویس استفاده می‌کنند و دیگر نیازی به خرید کارت اینترنت و نگرانی از اتمام اعتبار آن ندارند.
پورمددی در ادامه ابراز کرد: اگرچه قیمت استفاده از سرویس IN هوشمند بالاتر از کارت اینترنت است اما به دلیل راحتی آن کاربران از این سرویس برای اینترنت استفاده می‌کنند.
وی گفت: البته سرعت استفاده از سرویس دایل‌آپ بسیار پایین است؛ در برخی جاها که از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند هم سرعت در مواقع پیک، کاهش می‌یابد زیرا معمولا شرکت‌ها اینترنت را بین چندین مشترک توزیع می‌کنند و از مسیری که کاربران از اینترنت استفاده می‌کنند، بسته به زمان پیک این افراد افزایش می‌یابند و در نتیجه سرعت بسیار کاهش می‌یابد.
در حالی که فعالان معتقدند خطوط ADSL توانایی حذف سیستم دایل‌آپ را ندارد و گسترش آن نیز وابسته به سیاست‌های دولت در پیشبرد دولت الکترونیک است. کارشناسان ADSL را پدیده‌ی مثبتی می‌دانند که باعث ایجاد تحولات شگرفی در آینده در صنعت IT شده و به پیشبرد برنامه‌های دولت برای ایجاد تجارت الکترونیکی کمک شایانی خواهد کرد؛ افزایش استفاده‌ جامعه از خطوط ADSL با گسترش دولت الکترونیک رابطه‌ی مستقیمی‌ دارد و تا زمانی که این دو عامل وجود نداشته باشد، پیشرفتی در صنعت IT رخ نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا