تجهیزات مخابراتی که امواج آنها زیان آور باشد، وارد کشور نمی شوند

“گرشاسب جمشیدنژاد” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: واردات دستگاه ها و تجهیزات مجاز از مبادی قانونی و گمرگات صورت می گیرد و پس از معاینه فنی، مجوز واردات برای آنها صادر می شود.وی افزود: دستگاهها و شرکت های دولتی و خصوصی و افراد حقیقی و حقوقی که نیاز به تجهیزات …

“گرشاسب جمشیدنژاد” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: واردات دستگاه ها و تجهیزات مجاز از مبادی قانونی و گمرگات صورت می گیرد و پس از معاینه فنی، مجوز واردات برای آنها صادر می شود.
وی افزود: دستگاهها و شرکت های دولتی و خصوصی و افراد حقیقی و حقوقی که نیاز به تجهیزات دارای امواج الکترومغناطیسی دارند با رعایت مقررات از سازمان مجوز می گیرند.
جمشید نژاد با بیان اینکه کل فضای فرکانسی کشور، تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات است، افزود: اداره کل صدور پروانه این سازمان، مرجع صدور پروانه برای استفاده از فضای فرکانسی است و سازمان با تجهیزات اندازه گیری تشعشعات، فضای فرکانسی کشور را پایش می کند.
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی در مورد تاثیر امواج تلفن همراه بر سلامت انسان، گفت: در این زمینه نظرات متفاوتی از سوی محققان و مراکز تحقیقاتی ابراز شده است، هرچند برخی از کشورها در حال پژوهش در مورد خطرات احتمالی امواج الکترو مغناطیسی تلفن های همراه هستند.
جمشید نژاد تصریح کرد: با وجود این کارشناسان هرگونه تاثیر منفی کوتاه مدت امواج تلفن همراه را به مغز و عملکرد سلول های آن رد می کنند.
وی در مورد تشعشات دکل های تلفن همراه (BTS)، گفت: این دکل ها نیز از نظر میزان تشعشعات کنترل می شوند و در زمان حاضر میزان تشعشعات آنها یک دهم حد استاندارد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا