فاز دوم بهینه سازی شبکه همراه اول تا پایان امسال به اتمام می رسد

مجید مختارنیا در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه برای بهینه سازی شبکه همراه اول در شهر تهران دو پروژه تعریف شده است ، اظهار داشت: اولین پروژه بهینه سازی شبکه همراه اول از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان شهریورماه امسال به اتمام رسید.وی با بیان اینکه فاز …

مجید مختارنیا در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه برای بهینه سازی شبکه همراه اول در شهر تهران دو پروژه تعریف شده است ، اظهار داشت: اولین پروژه بهینه سازی شبکه همراه اول از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان شهریورماه امسال به اتمام رسید.
وی با بیان اینکه فاز دوم بهینه سازی این شبکه از هفته اول مهرماه امسال شروع شده و تا پایان اسفندماه به اتمام می رسد ، ادامه داد: طراحی مجدد شبکه همراه اول ، رفع سایت های اورشوت و بازنگری طراحی فرکانس تهران از جمله اقداماتی بود که در فاز اول این پروژه انجام شد.
مختارنیا با بیان اینکه عمده فعالیت های پروژه های بهینه سازی شبکه همراه اول توسط نیروهای این شرکت انجام می شود و از مشاوره بخش خصوصی نیز در این پروژه استفاده شده است ، گفت: با اتمام فاز اول بهینه سازی شبکه همراه اول ، درصد قطعی مکالمات طی شش ماه از ۳/۲ درصد در سال گذشته به زیر یک درصد کاهش یافت و میزان قطعی مکالمات در این پروژه درصد قابل قبولی پیدا کرده است.
وی گفت: در فاز دوم بهینه سازی شبکه همراه اول ، عمده تمرکزمان رفع نقاط پوششی است و درصدد هستیم نقاطی را که در شهر تهران مشکلات پوششی دارند برطرف کنیم . در این مرحله نقاطی که با عدم پوشش مواجه هستند شناسایی شده و پس از آن نسبت به رفع مشکلات این نقاط اقدام خواهد شد.
به گفته مختارنیا ، برخی از مشکلات همراه اول مربوط به جمع آوری سایت های BTS توسط مالکان خصوصی و هم مالکان حقوقی است که بعضی نقاط را دچار مشکل پوششی می کند.
طبق آخرین آمار همراه اول حدود ۳۵ میلیون مشترک دائمی و اعتباری دارد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا