فروش رکوردشکن یونیورسال در شش ماه

در حالی که کمپانی یونیورسال در سال ۲۰۱۳ میلادی رکورد فروش ۳/۷ میلیون دلاری را ثبت کرده بود اما این رکورد خیلی ماندگار نبود و در شش ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵ و به لطف فروش فیلم‌هایی چون«سریع و خشن۷»، «دنیای ژوراسیک»، «پنجاه طیف خاکستری» و «صدای شش دانگ۲» تاکنون به فروش ۳/۸ میلیارد دلار دست …

در حالی که کمپانی یونیورسال در سال ۲۰۱۳ میلادی رکورد فروش ۳/۷ میلیون دلاری را ثبت کرده بود اما این رکورد خیلی ماندگار نبود و در شش ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵ و به لطف فروش فیلم‌هایی چون«سریع و خشن۷»، «دنیای ژوراسیک»، «پنجاه طیف خاکستری» و «صدای شش دانگ۲» تاکنون به فروش ۳/۸ میلیارد دلار دست یافته است.

فیلم «دنیای ژوراسیک» جدیدترین محصول یونیورسال تنها در طول ۱۳ روز اکران به فروش یک میلیارد دلار رسید و نام خود را به عنوان سریع‌ترین فیلمی در تاریخ سینما ثبت کرد که به فروش میلیارد دلاری می‌رسد.

«دنیای ژوراسیک» تاکنون ۴۰۲ میلیون دلار در گیشه سینماهای آمریکای شمالی و بالغ بر ۵۸۴ میلیون دلار نیز در سینماهای سایر کشورهای جهان فروخته است.

«سریع و خشن۷» دیگر محصول پرفروش‌ این کمپانی نیز در سال جاری با ثبت فروش جهانی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار پس از «آواتار» ،«تایتانیک»و «انتقام جویان» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد.

کمپانی یونیورسال ،‌ سریع‌ترین استودیو در رسیدن به فروش یک میلیارد دلار در گیشه آمریکای شمالی‌، ۲ میلیارد دلار در گیشه بین المللی و ۳ میلیارد دلار در گیشه جهانی نام گرفته است.

همچنین این کمپانی در سال ۲۰۱۵ تاکنون بیشترین فروش آغازین آمریکای شمالی (۲۰۸ میلیون دلار)، بین المللی(۳۱۶/۸ میلیون دلار) و جهانی(۵۲۵ میلیون دلار) را با فیلم «دنیای ژوراسیک» به نام خود ثبت کرده است و «دنیای ژوراسیک» اولین فیلم در تاریخ سینماست که در هفته آغازین نمایش به فروش جهانی بالغ بر نیم میلیارد دلار دست یافته است.

از مهم‌ترین فیلم‌هایی که کمپانی یونیورسال در ادامه سال ۲۰۱۵ میلادی اکران خواهد کرد، می‌توان به «تد۲»،کمدی انیمیشن «minions» ،«قطار شکسته»، «ملاقات»، «اورست»، فیلم زندگی‌نامه « استیو جابز» و همچنین فیلم «کنار دریا» با بازی«آنجلینا جولی» و «برد پیت» اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا