راه اندازی مرکز داده های ماهواره ای در ابتدای سال ۸۹

به گزارش  سازمان خبری  موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری  اطاعات ,دکتر محمد علی فرقانی، مرکز (آرشیو) داده های ماهواره ای با هدف اخذ، ذخیره و ایجاد دسترسی تصاویر ماهواری برای کاربران راه اندازی خواهد شد. وی افزود: این پروژه به منظور تبادل و به اشتراک گذاری تصاویر ماهواره ای و …

به گزارش  سازمان خبری  موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری  اطاعات ,دکتر محمد علی فرقانی، مرکز (آرشیو) داده های ماهواره ای با هدف اخذ، ذخیره و ایجاد دسترسی تصاویر ماهواری برای کاربران راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: این پروژه به منظور تبادل و به اشتراک گذاری تصاویر ماهواره ای و منابع اطلاعاتی سنجش از دور با سایر مراکز مشابه به صورت منطقه ای و بین المللی برای دسترسی سریع به داده های ماهواره ای مورد نیاز به ویژه در زمان وقوع بلایای طبیعی در سازمان فضایی ایران تعریف شده است.
دکتر فرقانی با بیان اینکه این پروژه از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده ، گفت: این مرکز، یک مرکز داده ملی است و تمامی  سازمان ها و ارگان ها می توانند از اطلاعات آن استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: بخش سخت افزاری این پروژه، شامل مرکز داده های  ماهواره ای و فضایی با ملاحظات و مشخصات مورد نیاز است.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: بخش نرم افزاری نیز شامل یک ژئو پورتال با قابلیت تعریف سطوح مختلف دسترسی به فهرست و منابع اطلاعاتی داده های ماهواره ای و نیز سیستم اطلاع رسانی پایش و هشدار بلایای طبیعی است.
رییس سازمان فضایی کشور تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، امیداوریم پس از طی مراحل آزمایشی، این پروژه در اوایل سال ۸۹ به طور کامل به بهره برداری برسد.
۱۱۷/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا