راههای پیگیری مزاحمت تلفنی را تسهیل کنیم

با این حال همچنان مزاحمان تلفنی به دور از هرگونه احساس خطر از پیگیری های قانونی ، در ساعات مختلف شبانه روز به این اقدام غیراخلاقی خود ادامه می دهند.  مسوولان اپراتورهای تلفن همراه در کشور مدعی هستند که به دلیل ثبت مشخصات دارندگان سیمکارت ، امکان پیگیری تمامی مزاحمت های تلفنی وجود دارد و …

با این حال همچنان مزاحمان تلفنی به دور از هرگونه احساس خطر از پیگیری های قانونی ، در ساعات مختلف شبانه روز به این اقدام غیراخلاقی خود ادامه می دهند. 
مسوولان اپراتورهای تلفن همراه در کشور مدعی هستند که به دلیل ثبت مشخصات دارندگان سیمکارت ، امکان پیگیری تمامی مزاحمت های تلفنی وجود دارد و مشترکان  با مراجعه به دفاتر امور مشترکان و پرکردن فرم درخواست پیگیری مزاحمت تلفنی، می توانند اپراتورمربوطه خود را از این موضوع آگاه کنند.
اما باید توجه داشت که مراحل پیگیری قانونی مزاحمت های تلفنی تا اندازه ای پیچیده و زمانبر است که بسیاری مشترکان را از ادامه شکایات خود منصرف کرده و این مشترکان همچنان مجبوربه تحمل مزاحمان تلفنی خود هستند.
امروزه از خرید سیمکارت و کارت شارژ تا  فعال کردن بسیاری از سرویس های تلفن همراه و حتی پرداخت کارکرد هر دوره مکالمه مشترکان با اینترنت امکان پذیر است. به همین دلیل  بهتر به نظر می رسد اپراتورهای تلفن همراه کشور برای ساماندهی کاهش مزاحمت های  تلفنی  و تسهیل و تسریع در فرآیند پیگیری های قانونی این معضل اجتماعی ، با پذیرش  شکایات اینترنتی یا پیامکی ، مشکل مشترکان تلفن همراه را تاحدی حل کنند.
با وجودی که طبق ادعای مسوولان مخابراتی ، هویت تمامی دارندگان سیمکارت ها ثبت شده و در اختیار اپراتورها قرار دارد ، آیا نمی توان پیامک هرمشترک را به عنوان شناسنامه کاربر تلفن همراه تلقی کرد تا مشترک بتواند با ارسال پیام کوتاهی اپراتور خود را از بروز هر نوع مزاحمت تلفنی آگاه کند ؟ به این ترتیب دیگر مجبور نخواهد بود برای پیگیری مزاحمت تلفنی در دفاتر امور مشترکان حضور پیدا کرده و فرم شکایت پرکرده و زمان و انرژی زیادی صرف کنند.
درهرحال اپراتورهای تلفن همراه باید چاره ای جدی برای حل اساسی معضل مزاحمت های تلفنی  بیندیشند؛ خواه این پیگیری ها به صورت ارسال پیام کوتاه از سوی مشترک باشد ، یا دادخواستی به شکل عریضه اینترنتی  تدوین شود  و خواه به رسم عادت قدیمی به صورت کتبی و با حضور در دفاتر و مرا کز خاص خود انجام شود. 
در این باره باید راه حلی اساسی تدوین شود تا با فعال شدن اپراتور سوم تلفن همراه و عرضه سیمکارت توسط  آن ، مزاحمان تلفنی جدیدی آسایش مابقی افراد جامعه را به مخاطره نیندازند. 
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا