زیر ساخت های عصر ارتباطات و اطلاعات در کشور باید آماده شود

“محسن رضایی” روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه همایش عصر اطلاعات و ارتباطات، کاربردها و راهکارها در ساری اعلام کرد: دانشگاهیان ، نفش تعین کننده ای در این زمینه دارند و باید در محیط علمی، جوانان را برای عبور از این گذرگاه، آمورش دهند.وی مهمترین بخش زیرساخت ها را مقوله فرهنگ دانست و افرود: برای …

“محسن رضایی” روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه همایش عصر اطلاعات و ارتباطات، کاربردها و راهکارها در ساری اعلام کرد: دانشگاهیان ، نفش تعین کننده ای در این زمینه دارند و باید در محیط علمی، جوانان را برای عبور از این گذرگاه، آمورش دهند.
وی مهمترین بخش زیرساخت ها را مقوله فرهنگ دانست و افرود: برای انتقال جامعه از عصر نیمه صنعتی و کشاورزی به عصر ارتباطات و اطلاعات باید عادتهای دوران گذشته را کنار بگذاریم و نگهداشتن فرهنگ عصر گذشته بزرگترین مانع برای ورود به عصر ارتباطات است.
وی اظهار داشت: دانشگاه ها باید به سرعت با محیط های مجازی رایانه ای هماهنگ شوند و در صورتی که این مراکز علمی کاملا الکترونیکی شوند شرایط لازم برای گذر سریع تر از این دوره فراهم می شود.
رضایی برنامه ریزی و اولویت گذاری را از جمله عوامل ورود سریع تر به عصر ارتباطات و اطلاعات دانست و افزود: باید روندهای عقب ماندگی کشور از سایر کشور های پیشرفته دنیا به سرعت جبران شود .
وی ادامه داد : آمار و اطلاعات نشان می دهد که ما در منطقه از شاخص های ارتباطی و اطلاعاتی نظیر ضریب نفوذ، میزان آمادگی الکترونیکی ، رقابت پذیری و اقتصاد دانش محور در شرایط چندان مناسبی نیستیم .
رضایی به سند جشم انداز ایران ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: گام های تحول اساسی در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد ، فناوری وفرهنگ در سند چشم انداز۲۰ساله “ایران ۱۴۰۴” تدوین شده است که باید براساس آن حرکت کنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا