۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دقیقه مکالمه بین ایران و عربستان در ایام حج

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت ارتباطات زیر ساخت ، مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه این شرکت روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود: این شرکت ، امسال با توجه به پیش بینی نیازهای ارتباطی ایام حج، علاوه بر افزایش کانال های ارتباطی مستقیم بین دو کشور ، مسیرهای ترانزیت بین ایران …

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت ارتباطات زیر ساخت ، مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه این شرکت روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود: این شرکت ، امسال با توجه به پیش بینی نیازهای ارتباطی ایام حج، علاوه بر افزایش کانال های ارتباطی مستقیم بین دو کشور ، مسیرهای ترانزیت بین ایران و عربستان را نیز افزایش و مورد بازنگری کیفی قرار داد.
“حسین معدنی پور” افزود: این اقدامها موجب ارتقای کیفی مکالمات و کاهش میزان ترافیک راهیابی نشده(No Route) شد .
وی افزود: به منظور ایجاد راحتی و سهولت در برقراری ارتباط بین حجاج و بستگانشان در ایران، شاخصهای کمی و کیفی ترافیک وارده و صادره به مقصد عربستان هر ساله در ایام حج ، به طور ویژه تحت نظارت مستمر قرار می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه اشکال و اختلال، بلافاصله هماهنگی لازم از سوی مراکز مدیریت شبکه این اداره کل، برای رفع آن به کار گرفته می شود .
مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت :حجم دقایق صادره به مقصد عربستان در ایام حج امسال حدود ۱۲ میلیون دقیقه و حجم ترافیک وارده از کشور عربستان از مسیرهای مستقیم در حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزاردقیقه بوده است.
وی افزود: آمار دقایق صادره نسبت به سال گذشته ، حدود ۴ میلیون دقیقه کاهش داشت که علت اصلی آن ،کاهش ۴۰ درصدی شمار زائران کشورمان در سال جاری است .
معدنی پور توضیح داد، از این رقم نزدیک به ۸۰ درصد ترافیک از طریق مسیرهای مستقیم و مابقی از طریق مسیرهای ترانزیتی هدایت شد. این موضوع تاثیر بسیار خوبی بر کیفیت ارتباطات داشت ، این در حالی است که سال گذشته ۶۲درصد ارتباطات از مسیر مستقیم راهیابی شد.
وی تصریح کرد، به این ترتیب درصد موفقیت ارتباطات عربستان (ASR) به طور متوسط به ۳۷.۵درصد رسید و در مقایسه با سال گذشته که درحدود ۲۹.۵درصد بود، رشد مناسبی داشت ، هم چنین افزایش کیفیت مسیر های ارتباطی نیز باعث شد مشترکین از کیفیت صدا نیز رضایت داشته باشند .
وی در خصوص همکاری شرکت های مخابراتی کشور های همسایه گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت از طریق چندین مسیر پشتیبان، ارتباطات زائران ایرانی را فراهم کرد،که این مسیر ها اغلب از طریق کشور های همسایه برقرار می شود ، خوشبختانه در سال جاری تمام شرکت های مخابراتی این کشورها از جمله ترکیه ، کویت ، عربستان و امارات همکاری مطلوبی با ما داشتند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا