افزایش تعداد POS های شبکه بانکی با راه اندازی موبایل پیمنت همراه اول

محمد مهدی عطوفی به خبرنگار سازمان خبری موبنا گفت: حدود ۷۰۰ هزار دستگاه  POS و ۲۰ هزار ATM در کشور وجود دارد. با فرض اینکه تنها ۱۰ درصد مشترکان همراه اول علاقه مند به استفاده از سرویس پرداخت باشند ، در آن واحد حدود سه میلیون POS به شبکه بانکی کشور اضافه خواهد شد.وی با بیان …

محمد مهدی عطوفی به خبرنگار سازمان خبری موبنا گفت: حدود ۷۰۰ هزار دستگاه  POS و ۲۰ هزار ATM در کشور وجود دارد. با فرض اینکه تنها ۱۰ درصد مشترکان همراه اول علاقه مند به استفاده از سرویس پرداخت باشند ، در آن واحد حدود سه میلیون POS به شبکه بانکی کشور اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه این سرویس با سرویسهایی که بانک های مختلف ارائه می کنند تا حدودی متفاوت است ، افزود: موبایل پیمنت همراه اول وابسته به هیچ بانک خاصی نیست .در حالیکه سرویس پرداخت موبایل نوعا وابسته به یک بانک خاص است.
عطوفی با تاکید بر اینکه سرویس موبایل پیمنت همراه اول توسط آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده شریف راه اندازی شده است ، گفت: این سرویس پنج ویژگی دارد که در سرویس پرداخت بانک های دیگر وجود ندارد . اولین ویژگی این است که روی سیمکارت تعبیه شده و به این مفهوم که زمانی که سیمکارت فعال باشد می توان از آن استفاده کرد و از گوشی مستقل است.
عطوفی گفت: در این سیستم تمامی اطلاعات روی سیمکارت ذخیره می شود و بحث امنیت در آن مدنظر قرار گرفته شده است .همچنین این سیستم کاربرد انفرادی برای مشترک و بانک موردنظر دارد و دسترسی عموم به اطلاعات مشترک غیرممکن خواهد بود.
معاون شرکت ارتباطات سیار با تاکید براینکه همراه اول مذاکرات برای اجرای این طرح را با بانک ملت و پارسیان انجام داده است ، افزود: در فاز اول این سیستم دریافت موجودی ، انتقال وجه ، پرداخت قبوض و شارژ سیستم های اعتباری ممکن است و در فاز دوم تمامی فروشگاه ها از طریق پرینترهای کوچک بلوتوث می توانند به مشترک رسید تحویل دهند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا