مرگ مدیرعامل شرکت خریدار سهام مخابرات

بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران با اشاره به این خبر به خبرنگار موبنا گفت: حوالی ظهر پنجشنبه ماموران انتظامی با گزارشی به دادسرای جنایی اعلام کردند زن و مردی که دچار گازگرفتگی شده بودند پس از انتقال به بیمارستان شهید چمران به فاصله یک ساعت از همدیگر بر اثر شدت مسمومیت جان خود را …

بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران با اشاره به این خبر به خبرنگار موبنا گفت: حوالی ظهر پنجشنبه ماموران انتظامی با گزارشی به دادسرای جنایی اعلام کردند زن و مردی که دچار گازگرفتگی شده بودند پس از انتقال به بیمارستان شهید چمران به فاصله یک ساعت از همدیگر بر اثر شدت مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند.

پس از این گزارش مشخص شد مرد فوت شده دکتر مجید سلیمانی‌پور، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت توسعه اعتماد مبین است که از چندی پیش به عنوان خریدار سهام شرکت مخابرات ایران معرفی شده است.

محمد حسین شاملو افزود: با اعزام تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی، بررسی‌های اولیه در محل نشان می‌داد که این زوج به علت نشت گاز از موتورخانه دچار مسمومیت شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند که در این ارتباط آزمایش اولیه پزشکی قانونی از روی پوست دکتر سلیمانی‌پور و همسرش، گازگرفتگی و وجود گاز Co را تایید کرده است.

وی افزود: گزارش پلیس حاکی از نشت گاز از موتورخانه به محل سکونت مرحوم سلیمانی‌پور است و هیچ مورد جنایی و مشکوک در این ارتباط به دست نیامده است.

بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تصریح کرد: از نظر ما تا این لحظه ، مرگ این زوج تنها یک اتفاق بوده اما در کنار این موضوع دستور سم‌شناسی و تحقیقات تکمیلی نیز صادر شده است.

فخرالدین جعفرزاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز با اشاره به آخرین پیگیری‌های مربوط به مرگ دکتر سلیمانی و همسرش در محل سکونت‌شان گفت: شواهد و بررسی‌های اولیه کارشناسان حاکی از مرگ این زوج بر اثر استنشاق گاز Co است. هم‌اکنون نیز یک تیم از کارشناسان در بخش پلیس آگاهی، پزشکی قانونی و دیگر عوامل در حال بررسی و تحقیق در ارتباط با این موضوع هستند که نتیجه بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

اهمیت بررسی درگذشت مرحوم مجید سلیمانی‌پور به جایگاه مدیریتی وی در کنسرسیوم پرحاشیه‌ای بازمی‌گردد که در بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس نیمی از سهام شرکت مخابرات ایران را از آن خود کرد.

کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در جریان رقابتی که حاشیه‌های زیادی داشت، موفق شد بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس را به نام خود رقم بزند و ۵۰ درصد از سهام شرکت مخابرات ایران را به ارزش هشت میلیارد دلار خریداری کند.

فروش این میزان سهام به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین با ابهام‌های زیادی روبه‌رو شد؛ به طوری که پس از فروش سهام مخابرات به این شرکت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای رقابت و بسیاری از کارشناسان نسبت به غیررقابتی بودن این معامله لب به سخن گشودند.

حتی شرکت پیشگامان کویر یزد که از رقبای اصلی خرید سهام مخابرات بود، به دنبال آن که لحظاتی پیش از آغاز معامله از جریان رقابت کنار گذاشته شد، از سازمان خصوصی‌سازی طرح شکایت کرد و مدیران سازمان خصوصی‌سازی باید بزودی برای ارائه توضیح در دادگاه حاضر شوند.

با این حال در روزهای اخیر سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که از نظر این سازمان معامله سهام مخابرات باید ابطال شود و خواستار تشکیل جلسه شورای رقابت و اعلام نظر در این باره شد. حال آن که شورای رقابت هنوز ساختمانی برای استقرار و تشکیل جلسه ندارد. پیش از آن نیز کمیسیون ویژه نظارتی مجلس در اصل ۴۴ ایراداتی را به این معامله وارد کرده بود.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری «توسعه اعتماد» و «شهریار مهستان» به همراه شرکت «گسترش الکترونیک مبین ایران»، سه شرکتی هستند که اعضای کنسرسیوم «توسعه اعتماد مبین» را تشکیل می‌دهند.

در همین حال عباس جعفری دولت آبادی ، دادستان تهران در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: براساس اظهار نظر رسمی پزشکی قانونی علت فوت مجید سلیمانی پور و همسرش شهین برون، ناشی از نشت گاز بوده است.
    
وی گفت : این حادثه روز پنجشنبه(۱۹ آذر) در منزل مسکونی متوفیان واقع در منطقه ازگل رخ داد که اورژانس پس از وقوع حادثه در محل حاضر شد.
دادستان تهران افزود: پس از معاینه خانم شهید برون که ۴۹ سال داشت مشخص شد که وی فوت کرده و همسرش مجید سلیمانی پور نیز به بیمارستان شهید چمران منتقل شد که وی نیز در بیمارستان
درگذشت .
این مقام قضائی تصریح کرد: طبق اظهار نظر پزشکی قانونی، آثار ضرب و جرح در اجساد مشهود نبوده و فوت آنان ناشی از نشت گاز co بوده است.
دادستان تهران گفت: محل موتورخانه منزل متوفیان که گاز نشتی نیز ناشی از همین محل بوده، طبق دستور بازپرس پرونده پلمپ شده است.
جعفری دولت آبادی در ادامه اظهار داشت: تیم کارشناسی پس از بازدید محل اظهار نظر خواهد کرد.
دادستان تهران خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی در مورد نتایج تحقیقات سم شناسی نیز متعاقبا اظهارنظر خواهد کرد.
این مقام قضائی با بیان اینکه اولیای دم، تا کنون موضوع قتل را مطرح نکرده اند، گفت: نتیجه نهایی تحقیقات در باره این پرونده اعلام خواهد شد.

مدیریت و کارکنان تحریریه ماهنامه تلفن همراه و گروه سایت های خبری و اطلاع رسانی موبنا درگذشت مرحو سلیمانی پور و همسرشان را به خانواده های داغدار ایشان تسلیت می گوید.
۱۶۱/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا