رقابت گوشی تولید داخل با برند های معتبر بی فایده است

“کیوان مقیمی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: به دلیل تنوع عرضه گوشی های تلفن همراه با مارک های معتبر جهانی حتی با عرضه گسترده گوشی های داخلی، این نوع گوشی ها از استقبال مشتریان برخوردار نخواهند شد.وی افزود: عدم عرضه گوشی های جدید ساخت داخل یکی از معضلات اصلی …

“کیوان مقیمی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: به دلیل تنوع عرضه گوشی های تلفن همراه با مارک های معتبر جهانی حتی با عرضه گسترده گوشی های داخلی، این نوع گوشی ها از استقبال مشتریان برخوردار نخواهند شد.
وی افزود: عدم عرضه گوشی های جدید ساخت داخل یکی از معضلات اصلی تولیدکنندگان است که
با گذشت قریب دو سال از راه اندازی خط مونتاژ هنوز اثری از این گوشی ها در بازار تهران بعنوان بزرگترین بازار مصرفی گوشی کشور دیده نمی شود. بعید به نظر می ‌رسد شرکت‌های داخلی ایرانی بتوانند گوشی‌هایی تولید کنند که توان رقابت با مدل‌های خارجی را که براساس تکنولوژی‌های روز تولید می‌شوند ، داشته باشند.
به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، وعده تولید شش میلیون گوشی تولید داخل توسط مسوولان وزارت صنایع به فراموشی سپرده شده است. سال گذشته ۲۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه از سوی چهار شرکت داخلی  به بازار عرضه شد. باید منتظر ماند و دید آخر سال جاری چه آماری از تولید این کالا در داخل کشور ارایه می شود.
به گزارش موبنا، قرار بود با توافق وزارت صنایع با شرکتهای داخلی از جمله itmc و نیمه هادی عماد و افزایش تعرفه واردات شرایط برای تولید گوشی ملی فراهم شود. با گذشت چند سال از اتخاذ این تصمیم این امر محقق نشده است.
سالانه برای حدود ۱۵ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ایران تقاضا وجود دارد. با وجود اعمال تعرفه ۲۸ درصدی بر واردات این محصول حتما یک درصد این نیاز نیز در داخل کشور تولید نمی شود و به اعتقاد بسیاری از دست اندرکاران حدود ۹۵ درصد نیاز این بازار بدون پرداخت عوارض و تعرفه های گمرکی وارد می شود.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. شاید تنها عده ای احمق یا بی وجود یا بی غیرت یا … با مشاهده ی محدودیت ها در یک صحنه ی جنگ کسب و کاری چنین نتایج ساده لوحانه ای را بگیرند که جنگیدن فایده ای ندارد! اگر راه جنگیدن را بلد نیستی،‌چه کسی به تو گفت بیایی و تحلیل کنی! برو کنار کسانی که حرفی برای گفتن دارند و عزمی برای عمل کردن،‌لااقل تلاشی بکنند. نه این که مثل شماها به تعبیری «من می دونستم … من می دونستم …» راه بیندازند. چه کسی گفته اگر چند نفر گند زده اند و زحمت ارزشمند عده ای را هم کم نتیجه کرده اند، معنی اش این است که باید از تلاش و زحمت و جنگیدن و ایده زدن دست برداریم که «بی فایده است» … از تحلیلگرانی استفاده کنید که چیزی برای عرضه و ایده ی برای جنگیدن دارند والا بیشترمان گالیور را دیده ایم و من می دونستم را شنیده ایم …

دکمه بازگشت به بالا