اخطار به مشترکین پرمصرف سمنانی

محمد طاهری همزمان با هفته صرفه‌جویی آب به خبرنگاران اظهارکرد: برای تامین آب شرب‌مصرفی در برخی شهرستان‌های استان با مشکل مواجه‌ایم. اما در صورت همکاری شهروندان و مشترکان و با کمی صرفه‌جویی می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم. وی از شناسایی دستگاه‌ها و ادارات پرمصرف خبر داد و افزود: به همه دستگاه‌های اجرایی استان در …

محمد طاهری همزمان با هفته صرفه‌جویی آب به خبرنگاران اظهارکرد: برای تامین آب شرب‌مصرفی در برخی شهرستان‌های استان با مشکل مواجه‌ایم. اما در صورت همکاری شهروندان و مشترکان و با کمی صرفه‌جویی می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی از شناسایی دستگاه‌ها و ادارات پرمصرف خبر داد و افزود: به همه دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص جداسازی آب شرب از آب فضای سبز اخطار جدی دادیم و از پرمصرف‌ها به صورت کتبی خواستیم مصرف آب خود را تعدیل کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان، در پاسخ به پرسشی در خصوص مشترکان رنج بالا و حجم آب مصرفی آنها، گفت: مشترکان آب در استان به سه دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول مشترکان کم مصرف هستند که بین صفر تا ۲۰ مترمکعب مصرف دارند که ۸۰ درصد مشترکان استان سمنان در این رنج هستند که ۵۵.۱ درصد حجم آب استان را مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه دوم که مصرف آنها بین ۲۰ تا ۴۰ مترمکعب است که ۱۹.۶درصد مشترکان استان را تشکیل می‌دهند که ۳۹ درصد آب استان توسط این گروه به مصرف می‌رسد و اما مشترکان پرمصرف استان که بیش از ۴۰ مترمکعب آب مصرف دارند، هشت دهم مشترکان آب استان را تشکیل می‌دهند، ۶.۱ درصد حجم آب تولیدی استان را مصرف می‌کنند.

طبقات فوقانی برای تامین آب باید تاسیسات تامین فشار ایجاد کنند

مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان سمنان در خصوص افت فشار آب شهری و قطعی آب طبقات بالای آپارتمان‌ها و محلاتی که مناطق مرتفع شهری استان زندگی می‌کنند به ما گفت: در استانداردهایی که در خصوص فشار آب در شبکه آبرسانی شهری پیش‌بینی شده، شرکت آبفای شهری متعهد به تامین آب تا طبقه دوم است و بر اساس قانون و توافقنامه‌ای که با نظام مهندسی ساختمان منعقد شده، طبقات فوقانی باید تاسیسات تامین فشار ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه آپارتمان‌ها باید یک منبع ذخیره ۲۰۰ یا ۳۰۰ لیتری که نیاز یک شبانه‌روز ساختمان است را ایجاد کنند، افزود: متاسفانه برخی سیستم تامین فشار را روی کنتور نصب می‌کنند که علاوه بر اینکه این روش غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد، در سیستم آبرسانی شهر نیز اختلال ایجاد می‌کند چرا که با این روش آب را مستقیم از شبکه شهری به طبقات بالایی پمپاژ می‌کنند که ضمن تضییع حقوق دیگران، با واردکردن هوا به شبکه، آن را با مشکل مواجه می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا