دست ابوالفضل كوچولو معجزه وار در ميان چرخ دنده ی چرخ گوشت سالم ماند

سيدعباس ميرشمسي با بیان این خبر اظهارداشت : حادثه در آشپزخانه منزل هنگامي رخ داد كه ابوالفضل ۲ ساله زماني كه مادرش براي تهيه خوراك از چرخ گوشت استفاده مي كرد ، در يك لحظه با غفلت مادر دست راست خود را با سرعت به درون استوانه چرخ گوشت فرو برد . وي افزود : …

سيدعباس ميرشمسي با بیان این خبر اظهارداشت : حادثه در آشپزخانه منزل هنگامي رخ داد كه ابوالفضل ۲ ساله زماني كه مادرش براي تهيه خوراك از چرخ گوشت استفاده مي كرد ، در يك لحظه با غفلت مادر دست راست خود را با سرعت به درون استوانه چرخ گوشت فرو برد .

وي افزود : مادر او كه از فرياد دلخراش فرزندش سراسيمه شده بود با سرعت جريان برق دستگاه را قطع كرد ، اما اين وسيله دست كوچك پسربچه را در ميان چرخ دنده هاي خود گرفتار كرده بود . پدر خانواده نبود ، وقتي مادر نتوانست دست كودك خود را از درون چرخ گوشت خارج كند ، با انجام جداسازي ، بدنه چرخ گوشت را در حاليكه دست ابوالفضل كوچولو در ميان چرخ دنده ها  بود دوان دوان از منزل  بيرون دويد و درخواست استمداد مي كند .

شيخعليشاهي رئيس ايستگاه شماره ۹ كه از ابتدا در محل حضور داشت گفت : با مركز فوريتهاي ۱۲۵ تماس گرفته مي شود و درخواست كمك فوري مي كنند و ستاد فرماندهي بلافاصله ضمن تماس با مركز فوریتهاي اورژانس ، گروه امداد و نجات ايستگاه شماره ۹ را به محله نعيم آباد اعزام مي نمايد .

وی افزود : نجاتگران به محض رسيدن به محل پسر بچه ۲ ساله  را در حاليكه دستش در بدنه چرخ گوشت بود براي اعزام به بيمارستان در اختيار امدادگران اورژانس قرار دادند و همزمان با انتقال وي گروه نجات ايستگاه شماره ۹ به اورژانش شهيد دكتر رهنمون اعزام شد تا عمليات خارج كردن دست ابوالفضل را از چرخ گوشت در بيمارستان انجام دهند . ابتدا تيم پزشكي بيمارستان پسر بچه را به اتاق عمل بردند و تحت مراقبتهاي پزشكي وي را بيهوش و تحويل امداد گران آتش نشاني دادند .

این مسئول تصریح کرد  : امدادگران آتش نشاني پس از ۱۲ دقيقه تلاش همراه با دقت زياد موفق شدند بدنه چرخ گوشت را ببرند و دست اين پسر بچه را از ميان چرخ دنده ها آزاد كنند ، سپس پزشكان بي درنگ اقدامات درماني لازم را آغاز كردند .

مديرعامل سازمان آتش نشاني درباره وضعيت اين كودك آسيب ديده با بيان اينكه ما با انواع حوادث و آتش سوزي ها روبرو بوده ايم اما هيچ حادثه اي به اندازه چرخ گوشت كه افراد كم سن و كودكان خردسال و بيگناه را گرفتار مي كند ناراحت كننده نيست ، گفت : خوشبختانه بعد از بيرون آوردن دست ابوالفضل كوچولو از درون چرخ گوشت به دليل انعطاف زياد و كوچك بودن دست كودك و اينكه با هوشياري مادر جريان برق دستگاه سريعاً قطع شده بود و با تلاش مضاعف و به موقع گروه نجات آتش نشاني و پزشكان ، انگشتان اين كودك قطع نشد و دست راست او معجزه وار از ميان چرخ دنده ها رها شد ، والدين ابوالفضل كه خيلي ناراحت و نگران بودند با شنيدن اين خبر خيلي خوشحال شدند و از زحمات گروه نجات آتش نشاني قدرداني و تشكر كردند .

ميرشمسي در ادامه گفت : بي احتیاطي و غفلت والدين از عمده حوادث چرخ گوشت است و به همشهريان عزيز توصيه كرد : در صورتيكه مجبور به استفاده از چرخ گوشت هستيد ، هنگام استفاده آن را خارج از دسترس كودكان قرار دهيد و ديگر اينكه تماشاي كار كردن با چرخ گوشت ، كنجكاوي كودكان را تحريك مي كند و همين امر به اضافه بي احتياطي والدين علل بروز حوادث دردناك چرخ گوشت به شمار می رود..

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا