توسعه فرهنگ سهامداری و همکاری با نهادهای بین‌المللی را دردستور کار داریم

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سلیمانی‌پور ـ مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین ـ با بیان اینکه مطالب ذکر شده حاصل مطالعات و بررسی‌های یکسال گذشته است، گفت: من به عنوان نماینده سهامدار عمده و حافظ منافع همه سهامداران از هیات مدیره منتخب انتظار دارم که به این مطالب و سیاست‌ها جامه عمل …

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سلیمانی‌پور ـ مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین ـ با بیان اینکه مطالب ذکر شده حاصل مطالعات و بررسی‌های یکسال گذشته است، گفت: من به عنوان نماینده سهامدار عمده و حافظ منافع همه سهامداران از هیات مدیره منتخب انتظار دارم که به این مطالب و سیاست‌ها جامه عمل بپوشانند.
وی همه سهامداران را دعوت کرد تا عملکرد هیات مدیره را بر اساس این اهداف محک زده و با شرکت در ارتباط و تعامل مستقیم قرار گیرند تا شرکت را در اصلاح و تکمیل اهداف و نیز اجرای آن کمک کنند.
وی یادآور شد: شرکت توسعه اعتماد مبین صاحب پنج شرکت است که دو شرکت سهامی عام و سه شرکت سهامی خاص است و۵۰ درصد به اضافه یک سهم شرکت مخابرات را در اختیار دارد.
وی از صنعت مخابرات در دنیا به عنوان صنعتی که از بیشترین سرعت رشد برخوردار بوده است نام برد و گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا و در بخش تلفن ثابت نسبت به جمعیت روبه کاهش بوده و فیبر نوری در حال پیشرفت و پیاده‌سازی است و از سوی دیگر حوزه خدمات سیار با سرعت بالا در حال پیشرفت است و در حالی که ما در نسل دوم مخابرات سیار سرویس‌دهی می‌کنیم دنیا از نسل سوم که پهنای باند بیشتری دارد در حال عبور بوده و نسل چهارم به زودی به میدان می‌آید.
وی افزود: از طرف دیگر اپراتورها در طی افزایش ظرفیت دیتا و به دنبال همگرا کردن تلفن ثابت هستند.
وی وضعیت فعلی مخابرات ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: در بخش تلفن ثابت از رشد نسبتا بالایی برخوردار بوده و ضریب نفوذ ۳۶ درصدی آن نسبت به ضریب۲۰ درصدی جهانی بالاتر است که این یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی است.
وی ادامه داد: در بخش تلفن همراه نیز شرکت ارتباطات سیار بازار پایایی را به خود اختصاص داده ولی رقابت جدی را در مقابل اپراتور دوم و سوم پیش رو دارد که با آمدن اپراتورهای جدید سهم بازار ارتباطات سیار کاهش می‌یابد که باید هیات مدیره جدید نسبت به آن برنامه‌ریزی خاصی داشته باشند.
وی تصریح کرد: ایران از لحاظ تنوع و کیفیت خدمات ارائه‌ شده در حوزه ارتباطات سیار با دنیا بسیار فاصله دارد. همچنین نفوذ دیتای پرسرعت در ایران ۰.۳ درصد و در اروپا ۲۰.۶ درصد است که باید این فاصله برطرف شود.
سلیمانی‌پور مهمترین چالشهای پیش روی مخابرات را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: عادت مشترکین به مکالمه و عدم استفاده از سایر رسانه‌ها، ضعف اعتماد عمومی نسبت به کیفیت و تداوم ارائه خدمات، غلبه فرهنگ مدیریت دولتی به خصوصی، عدم توجه به فرهنگ رقابتی و فرهنگ مشتری‌مداری، لزوم تغییر استراتژی از انجام تکالیف برنامه‌ای دولت به استراتژی تجاری، ارتقای به هنگام و مهارت‌های کارکنان، ایجاد توازن میان بهره‌وری اقتصادی و مسوولیت‌های اجتماعی و یافتن مسیر بهینه به سوی تعالی شرکت از مهمترین چالشهای پیش رو است.
وی در ادامه به فرصت‌های موجود نیز اشاره و عنوان کرد: تولید سرانه ملی نسبتا مناسب و حدود ۵ هزار دلاری بازار روبه رشد و متقاضی خدمات ارتباطی، شرایط توسعه فناوری‌ها و سرویس‌های پیشرفته و هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش نرخ سایر خدمات به ویژه حمل و نقل فرصت خوبی است که خدمات خود را جایگزین مسافرت‌های شهری و بین شهری کنند.
سلیمانی‌پور در خصوص چشم‌انداز این نشست گفت: در چشم انداز ۱۴۰۰ شرکت مخابرات باید به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی منطقه و مطرح در سطح جهان به لحاظ کیفیت و نوآوری در ارائه خدمات و عرضه محصولات، کارآفرینی و خدمت‌رسانی دارای جایگاه شناخته شده بوده و قدرت رقابت در کشور و عرصه بین‌المللی داشته باشد که امیدواریم این چشم‌انداز با برنامه‌ریزی محقق شود.
وی ارزشهای محوری شرکت توسعه اعتماد مبین را تکریم و بزرگداشت مشتریان به عنوان ذینفعان اصلی شرکت، استفاده از فناوری‌های نوین، دانایی‌محوری و مدیریت مبتنی بر دانش، اعتمادسازی و افزایش اعتبار علمی دانست.
مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین سیاست‌های کلان شرکت را در شش محور و در حوزه مشتریان، حوزه سهامدارن، حوزه کارکنان و منابع انسانی، حوزه سازمانها و شرکت‌های همکار داخلی و خارجی، حوزه حاکمیت و حوزه نام تجاری دانست و یادآور شد: در حوزه مشتریان مهمترین سیاست کلان شرکت توسعه فرهنگ سهامداری، حفظ حقوق سهامداران و ارتقای سطح خدمات پس از فروش است. در حوزه سهامداران نیز افزایش حقوق مالکانه کلیه سهامداران و نیز افزایش سود سهام، واگذاری سهم بیشتر به سهامدارن خرد و افزایش نسبت سود قابل توزیع به سود کل هر سهم، در حوزه کارکنان افزایش رضایتمندی شغلی، ایجاد امنیت شغلی و رعایت عدالت و بهره‌گیری از مدیران مجرب از سیاست‌های کلان شرکت است.
وی اضافه کرد: در حوزه سازمانها و شرکتهای همکار داخلی و خارجی نیز برون‌سپاری حداکثری و تاکید به تصمیم‌سازی مشارکتی، تعامل و مشارکت با سایر اپراتورها و با تولید‌کنندگان داخلی و خارجی، در حوزه حاکمیت نقش‌آفرینی در توسعه کلان کشور و همکاری با سازمان تنظیم مقررات و در حوزه نام تجاری کسب جایگاه در خور شان شرکت مخابرات در ایران و جهان، همکاری با نهادهای بین‌المللی و حضور فعال در نشست‌ها از دیگر سیاست‌های کلان شرکت توسعه اعتماد مبین است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا