استفاده همزمان چند نفر از یک پهنای باند فراهم شد

مدیر روابط عمومی شرکت مبین‌نت گفت: سیستم وایمکس به مشترکین این امکان را می‌دهد که چندین‌نفر همزمان بتوانند با استفاده از یک پهنای باند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند، در حالی که در سرویس ADSL مشترکان ضمن وابستگی به سیم مخابرات برای تغییر مکان باید درخواست ADSL دهد، ولی در سرویس وایمکس این امر لزومی …

مدیر روابط عمومی شرکت مبین‌نت گفت: سیستم وایمکس به مشترکین این امکان را می‌دهد که چندین‌نفر همزمان بتوانند با استفاده از یک پهنای باند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند، در حالی که در سرویس ADSL مشترکان ضمن وابستگی به سیم مخابرات برای تغییر مکان باید درخواست ADSL دهد، ولی در سرویس وایمکس این امر لزومی ندارد.
گرامی مدیر روابط عمومی شرکت مبین‌نت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تشریح تاریخچه‌ای از ارائه خدمات وایمکس در ایران اظهار داشت: در گذشته تنها دو شرکت لایزر و داتک با پهنای باند ۵/۲ گیگاهرتز اقدام به وارد کردن تکنولوژی وایمکس کردند، ولی در پایان سال ۸۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با برگزاری یک مزایده اعلام کرد تمامی شرکت‌هایی که بتوانند حق لاینسس (حق پروانه) اعلام شده را بپردازند، می‌توانند به طور رسمی اقدام به واگذاری خدمات وایمکس کنند.
وی ادامه داد: شرکت مبین‌نت نیز توانست در تمام ۳۰ استان پروانه لازم را دریافت کند که این نوعی هم‌پوشانی با دیگر شرکت‌ها خواهد بود. به این ترتیب مبین‌نت عنوان اولین اپراتور سراسری وایمکس است.
گرامی خاطرنشان کرد: طبق گفته رگولاتوری دو شرکتی که تاکنون توانسته بودند تکنولوژی وایمکس را وارد ایران کنند در پایان سال جاری پروانه این شرکت‌ها به حق لاینسس‌شان پایان خواهد رسید.
وی در ادامه آغاز فعالیت وایمکس شرکت مبین‌نت را از پایان آذرماه عنوان کرد و گفت: در پایان آذرماه سال جاری فعالیت ما در ۳۰ استان شروع خواهد شد ولی برنامه فروش به ارائه پلان مناسب موکول خواهد شد.
گرامی تصریح کرد: همچنین درکنار ارائه خدمات مبین‌نت رقبا می‌توانند به ارائه خدمات خود بپردازند، چراکه نظر مدیریت مبین‌نت استقبال از ورود همه رقباست، ولی این کار باید سازوکار قانونی خود را طی کند.
مدیر روابط عمومی مبین‌نت اظهار داشت: سیستم وایمکس به مشترکین این امکان را می‌دهد که چندین‌نفر همزمان بتوانند با استفاده از یک پهنای باند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند، در حالی که در سرویس ADSL مشترکان ضمن وابستگی به سیم مخابرات برای تغییر مکان باید درخواست ADSL دهد، ولی در سرویس وایمکس این امر لزومی ندارد.
وی در ادامه ضمن اشاره به تعرفه استفاده از سرویس وایمکس اظهار داشت: هنوز تعرفه قیمت‌ها مشخص نشده است، ولی تلاش ما این است که قیمت این سرویس را برای استفاده‌کنندگان قابل استدلال و همچنان قابل رقابت با دیگر شرکت‌ها کند.
گرامی خاطرنشان کرد: سرعت سرویس وایمکس در حدود ۳ گیگاهرتز پهنای باند و بدون محدودیت به هر شخص حقیقی و حقوقی خواهد بود. البته باید گفت که ما در این زمینه تابع قوانین هستیم.
وی افزود: با ورود باند پهن خیلی از نواقص زیرساختی رفع خواهد شد، در حالی که تاکنون برای دریافت تلفن ثابت و دستگاه‌هایی مانند PCM4 (دستگاهی جهت اشتراک‌گذاری رویس‌های فاکس، تلفن ثابت و دیتاها) باید از مخابرات مجوز می‌گرفتیم، ولی با ورود وایمکس یک پاکت سرویس به مشترک ارائه می‌شود که این امکان وجود دارد مشترک با استفاده از یک IP بتواند از اینترنت پرسرعت، VOICE ویدئو، VOD و تلویزیون دیجیتال استفاده کند.
گرامی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما به خصوص صداوسیما به سمتی حرکت می‌کند که بستر مناسبی برای استفاده مشترکان و مردم از امکانات دیجیتالی فراهم شود. علاوه بر آن سازمان‌های گسترده‌ای مثل بانک‌ها و کارخانجات صنعتی و نهادهایی مثل شهرداری که دارای گستردگی جغرافیایی هستند، می‌توانند انتقال اطلاعات و یا سرویس پشتیبانی اطلاعات خود را به کمک این بستر فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا