باز طراحی شبکه تلفن همراه بر اساس داده های ماهواره ای

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، مهندس رضا تقی پور در همایش سراسری سامانه اطلاعات مکانی(GIS)، اظهار داشت: امروز داده های GIS در بسیاری از تصمیم گیری ها به صورت یک ضرورت حضور دارد. وی افزود: بدیهی است تصمیم های درست بر مبنای داده ها و ورودی های …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، مهندس رضا تقی پور در همایش سراسری سامانه اطلاعات مکانی(GIS)، اظهار داشت: امروز داده های GIS در بسیاری از تصمیم گیری ها به صورت یک ضرورت حضور دارد.
وی افزود: بدیهی است تصمیم های درست بر مبنای داده ها و ورودی های صحیح صورت می گیرد.
تقی پور با اشاره به پیشگام بودن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دربهره برداری از خدمات مبتنی بر GIS خاطر نشان کرد: مرکز داده های ماهواره ای از دیگر پروژه های در دست اقدام سازمان فضایی است که در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در استفاده از داده های GIS تصریح کرد: علیرغم اینکه سال ها از ورود مباحث مربوط به GIS به کشور می گذرد، هنوز چرخه استفاده از داده ها در کشور کامل نیست.
وی افزود: امروزه بسیاری از استفاده کنندگان از اطلاعات برای رفع نیاز خود به منابع خارجی رجوع می کنند که علاوه بر مشکلات امنیتی، هزینه های گزافی به کشور تحمیل می کند.
تقی پور با اشاره به اینکه مأموریت اصلی فناوری اطلاعات، تعمیم داده ها در شبکه های گسترده و پیچیده است، اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورها فناوری اطلاعات را به عنوان محور توسعه پایدار قرار داده اند.
وی ادامه داد: استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت بحران از جمله در حوادث و بلایایی طبیعی مشهود است.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا