کاربران موبایل هند یک میلیارد می شوند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوج کولی (Manoj Kohli)، مدیر اجرایی بهاراتی ایرتل، بزرگ ترین شرکت مخابراتی هند، در یک کنفرانس صنعتی در هنگ کنگ اعلام کرد شمار کاربران این شرکت تا چند سال آینده دو برابر خواهد شد. رسیدن به یک میلیارد کاربر تا سال ۲۰۱۵ غیر ممکن نخواهد …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوج کولی (Manoj Kohli)، مدیر اجرایی بهاراتی ایرتل، بزرگ ترین شرکت مخابراتی هند، در یک کنفرانس صنعتی در هنگ کنگ اعلام کرد شمار کاربران این شرکت تا چند سال آینده دو برابر خواهد شد. رسیدن به یک میلیارد کاربر تا سال ۲۰۱۵ غیر ممکن نخواهد بود و بیشترین میزان رشد در مناطق روستایی رخ خواهد داد.
رقابت قیمت میان تولید کنندگان و ارایه دهندگان محتوا باعث کاهش نرخ تلفن همراه در هند می شود. به این ترتیب تلفن  همراه را برای افراد بیشتری قابل خرید می شود.
رقابت در بازار هند با کاهش قیمت ها و  کاهش هزینه مکالمه به ازای هر دقیقه بیشتر شده است.
وی می گوید رقابت شدیدی که در بازار هند وجود دارد در هیچ جای دنیا دیده نمی شود.
هند دومین بازار تلفن همراه را با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر پس از چین با ۶۰۰ میلیون کاربر دارد.
سخنگوی چاینایونیکام می گوید: کاربران روستایی عامل کلیدی رشد بازار هستند.
فضای گسترده روستایی  عامل رشد سرویس های صوتی موبایلی است . در بازارهای اشباع شده شهری کاربران بیشتر به دنبال دستگاه هایی با عملکردهای چند منظوره هستند که بتوانند ایمیل ارسال و دریافت کنند یا فیلم ببینند.
وی می گوید: در بازار چین درخواست برای سرویس های صوتی هنوز هم وجود دارد اما اپراتورهای چینی باید بیشتر در زمینه برنامه های اطلاعاتی کار کنند تا کاهش قیمت و هزینه مکالمه را جبران کنند.
چانگ  انتظار دارد گوشی سمبلیک آیفون اپل که چاینا یونیکام فروش آن را در چین به عهده گرفته علیرغم نتایج ناامیدکننده اولیه پس از عرضه رسمی این گوشی در چین، به پرفروش ترین گوشی در چین تبدیل شود.
انتظار می رود ارتباطات موبایلی در آسیا- اقیانوسیه در  سال ۲۰۰۹ به دو میلیون برسد که  بیش از سه برابر  سال ۲۰۰۳ خواهد بود.
 ۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا