پروانه اپراتور سوم تا دو هفته دیگر ابلاغ می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، محمود خسروی در جمع خبرنگاران اظهارداشت : تعیین برنده اپراتور سوم تلفن همراه  نیازمند طی پروسه خاص خود است و تا پایان امسال به طور قطع تکلیف این پروژه مشخص می شود.وی در پاسخ به سوال خبرنگار موبنا مبنی بر اعلام رسمی سازمان تامین اجتماعی برای برنده شدن …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، محمود خسروی در جمع خبرنگاران اظهارداشت : تعیین برنده اپراتور سوم تلفن همراه  نیازمند طی پروسه خاص خود است و تا پایان امسال به طور قطع تکلیف این پروژه مشخص می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار موبنا مبنی بر اعلام رسمی سازمان تامین اجتماعی برای برنده شدن شرکت تامین تله کام در پروژه اپراتور سوم گفت: پروانه اپراتور سوم به صورت رسمی هنوز به تامین تله کام  ابلاغ نشده است و درصورتی که  پروانه اپراتور سوم طبق شرایط جدید تدوین شود، رگولاتوری به صورت رسمی این موضوع را اعلام می کند.
خسروی با اشاره به شرایط مزایده که طرف برنده باید در مدت زمان مشخص به تعهدات خود عمل کند ، افزود: مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ابطال نشده بلکه منقضی شده است و باید با روند قانونی نظیر تجدید مزایده یا ترک تشریفات و از دیگر روشهای قانونی برنده اپراتور سوم مشخص شود.
تمام گوشی های تلفن همراه باید مورد آزمایش قرار گیرد
رییس سازمان تنظیم مقررات با بیان اینکه تایید نمونه تجهیزات مخابراتی بر عهده سازمان تنظیم مقررات است ، گفت:  درچند سال گذشته اقدامات بسیار مهمی با همکاری رگولاتوری و مرکز تحقیقات مخابرات انجام شده که بتوانیم با توجه به نیاز کشوراقدام به تجهیز آزمایشگاه ها دراین حوزه نماییم .
وی گفت: در همین راستا سازمان تنظیم مقررات برای شناسایی آزمایشگاه در سراسر کشور فراخوانی برگزار کرده است . برای تدوین این قوانین هم از مشاوران ITU وهم از مشاوران داخلی استفاده شده و نظام نامه ای مطابق با استانداردهای روز برای تایید نمونه تجهیزات مخابراتی تدوین شده  و به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات رسیده است.
خسروی با بیان اینکه با هماهنگی مرکز تحقیقات آزمایشگاه تخصصی گوناگون ومحدودیت های این بخش شناسایی و برطرف شده ، تصریح کرد:  استعدادهای بالایی در این حوزه در کشور وجود دارد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در شرایط حاضر تمامی گوشی های تلفن همراه باید مورد آزمایش قرار بگیرد، اظهارداشت: براساس هماهنگی صورت گرفته با مرکز تحقیقات مخابرات قرار شده برای تایید نمونه گوشی تلفن همراه  آزمایشگاهی ایجاد شود  . 
وی افزود: به دنبال تفاهم نامه ای که با رگولاتوری ترکیه داشته ایم مقرر شد که برخی گوشی های تلفن همراه غیر مجاز توسط آنها مورد آزمایش قرار بگیرد.
خسروی گفت: مکالمه بیش از حد با تلفن همراه در شرایطی که حتی گوشی استاندارد باشد مناسب نیست و باید میزان مکالمه توسط مشترکان رعایت  شود.
سرویس وایمکس تا دو ماه آینده عرضه می شود
خسروی درباره ارائه سرویس وایمکس گفت:  اپراتورهای وایمکس پیشنهادات خود را برای تعیین تعرفه ارائه داده اند و رگولاتوری درحال بررسی و رسیدگی این پیشنهادات است امیدورایم آنها بتوانند در دوماه آینده بهره برداری ازسرویس های خود را آغاز کنند.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر اپراتورهای وایمکس در حال نصب و راه اندازی تجهیزات خود هستند و موظفند مطابق برنامه، سرویس های خود را راه اندازی کنند.درغیر اینصورت جریمه خواهند شد.
خسروی گفت: تمام تلاش سازمان تنظیم مقررات براین اساس است که تدوین تعرفه وایمکس مطابق با سبد خانواده افراد باشد.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا