اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای همکاری با مراکز علمی کشور

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط‌عمومی وزارت ارتباطات، محمد علی فرقانی اظهار داشت: پروژه های مطالعاتی مانند حقوق فضا، اجرای پروژه های ماهواره ای دانشجویی، ایجاد آزمایشگاه های فضایی و ایجاد پژوهشکده مشترک از جمله زمینه های همکاری تعریف شده با دانشگاه ها است.وی افزود: برخی دانشگاه ها مانند تهران، علم …

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط‌عمومی وزارت ارتباطات، محمد علی فرقانی اظهار داشت: پروژه های مطالعاتی مانند حقوق فضا، اجرای پروژه های ماهواره ای دانشجویی، ایجاد آزمایشگاه های فضایی و ایجاد پژوهشکده مشترک از جمله زمینه های همکاری تعریف شده با دانشگاه ها است.
وی افزود: برخی دانشگاه ها مانند تهران، علم وصنعت، خواجه نصیر، امیر کبیر و شریف از جمله دانشگاه هایی هستند که همکاری با آن ها در زمینه ایجاد پژوهشکده مرتبط با حوزه فضا ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: برخی از این پژوهشکده ها روی یک زمینه خاص کار می کنند و برخی دیگر روی موضوعات عام فعالیت می کنند که در تلاش هستیم با قطب بندی که در آینده صورت می گیرد، هر یک از پژوهشکده ها بتوانند روی یکی از زمینه های علمی و تخصصی در حوزه فناوری فضایی، فعالیت کنند.
معاون وزیر ارتباطات ،تربیت نیروی انسانی را یکی دیگر از زمینه های همکاری میان سازمان فضایی و دانشگاه ها دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت خوبی برای آموزش نیروی انسانی در دانشگاه ها وجود دارد که می توان از آن برای رفع نیازمندی های این حوزه استفاده کرد.
وی ادامه داد: به کمک توسعه نیروی انسانی می توانیم، قابلیت های سطح ملی را مدیریت کرده و توان مدیریتی را افزایش دهیم.
رئیس سازمان فضایی ایران حیطه مأموریت این سازمان را ملی دانست و گفت: سیاست گذاری و تدوین راهبرد در این حوزه در سطح ملی انجام می شود.
وی تأکید کرد: بر همین اساس بحث نیروی انسانی نیز باید فراسازمانی دیده شود و برای تمامی نیروهایی که در این حوزه در بخش های مختلف از جمله در دانشگاه ها، بخش خصوصی و دولتی فعال هستند باید برنامه ریزی صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا