ایرانسل – MTN می تواند تا ۴۰ میلیون شماره موبایل واگذار کند

علیرضا قلمبردزفولی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با تایید اینکه در طرح اقتصادی اولیه واگذاری ۱۶ میلیون سیم کارت طی ۱۵ سال فعالیت این اپراتور پیش بینی شده بود، اما در پروانه فعالیت این اپراتور هیچ سقفی برای جذب مشترک دیده نشده است ، خاطرنشان کرد: چطور ممکن است اپراتوری که …

علیرضا قلمبردزفولی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با تایید اینکه در طرح اقتصادی اولیه واگذاری ۱۶ میلیون سیم کارت طی ۱۵ سال فعالیت این اپراتور پیش بینی شده بود، اما در پروانه فعالیت این اپراتور هیچ سقفی برای جذب مشترک دیده نشده است ، خاطرنشان کرد: چطور ممکن است اپراتوری که با سرمایه های مردمی شکل گرفته بتواند ۳۸ میلیون شماره واگذار کند ولی ما نتوانیم ، این اصلا منطقی نیست.
وی که حاضر نشد شمار سیم کارتهای واگذار شده در این شبکه را اعلام کند، با اشاره به اختصاص ۱/۲۸ درصد از درآمدهای ایرانسل – MTN به دولت ، تصریح کرد: عبور از مرز ۱۶ میلیون مشترک در شبکه اپراتور دوم تلفن همراه غیرقانونی نیست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش از سازمان تنظیم مقررات خواسته بود تا آخرین آمارهای واگذاری سیم کارت توسط اپراتور دوم تلفن همراه را اعلام کند.
اپراتور دوم تلفن همراه به تازگی با ارائه سیم کارتهایی به پیش شماره ۰۹۳۸ به نوعی از دریافت چهارمین بسته شماره هایش از رگولاتوری اعتراف کرده است. هر پیش شماره موبایل شامل ۱۰ میلیون شماره است.
مدیرعامل اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل – MTN همچنین درباره موضوع واگذاری سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران هم گفت: در حال فراهم کردن مقدمات کار برای واگذاری بخشی از سهام ایرانسل در بورس هستیم .
قلمبر دزفولی با اشاره به اینکه هنوز میزان سهمی که در بورس عرضه خواهد شد مشخص نیست، افزود: طبیعتا نمی توانیم همه ۲۱ درصد سهام مورد تعهد در پروانه را بصورت یکجا وارد بورس کنیم و این پروسه باید در چند مرحله طی شود.
در زمان تدوین پروانه اپراتور دوم تلفن همراه ، سهم شریک خارجی از این پروژه ۷۰ درصد درنظر گرفته شده بود که با مخالفت مجلس این سهم به ۴۹ درصد کاهش یافت و۵۱ درصد به شرکای ایرانی واگذار شد تا حداکثر طی دوسال پس از فعالیت این اپراتور ۲۱درصد از این میزان سهم در بورس عرضه شود.
اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل MTN طی حدود چهار سال فعالیتش یک هزار و ۳۰۰ شهر را تحت پوشش خدمات خود گرفته و براساس اخبارغیررسمی نزدیک به ۲۰ میلیون سیم کارت در سطح کشور توزیع کرده است.
۱۱/۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا