داشتن ماهواره مستقل برای ایران یک ضرورت است

“رمضانعلی صادق زاده”روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به قطع پخش برنامه‌های شبکه ماهواره‌ای “العالم” ایران از روی ماهواره‌های “عرب ست” و “نایل ست”، گفت: اگر ماهواره مستقل و تحت کنترل خودمان داشتیم، چنین اتفاقی رخ نمی داد.وی افزود: وابستگی به ماهواره های تحت اختیار کشورهای دیگر، تهدیدی برای نظام …

“رمضانعلی صادق زاده”روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به قطع پخش برنامه
‌های شبکه ماهواره‌ای “العالم” ایران از روی ماهواره‌های “عرب ست” و “نایل ست”، گفت: اگر ماهواره مستقل و تحت کنترل خودمان داشتیم، چنین اتفاقی رخ نمی داد.
وی افزود: وابستگی به ماهواره های تحت اختیار کشورهای دیگر، تهدیدی برای نظام اطلاع رسانی کشور در سطح جهانی است.
صادق زاده گفت: کشورمان در زمینه پرتاب ماهواره در مدار پایین موفقیت هایی داشته و در طراحی و ساخت ماهواره نیز شاهد موفقیت متخصصان داخلی هستیم که این امر تا دستیابی به یک ماهواره مستقل باید ادامه یابد.
وی ابراز امیدواری کرد: با پرتاب ماهواره مصباح بزودی کشورمان بتواند ارتباطات مخابراتی و رادیو و تلویزیونی خود را از طریق این ماهواره پشتیبانی کند.
معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: ماهواره مصباح
اولین پروژه ایران برای ساخت ماهواره پس از انقلاب است که تاکنون هزینه های زیادی برای آن صورت گرفته است.
گفتنی است “سردار مهدی فرحی” رئیس سازمان صنایع هوافضا چندی پیش از پرتاب ماهواره مصباح تا سال ۱۳۹۰ خبر داد و با بیان اینکه این ماهواره از سوی کشور ایتالیا پرتاب خواهد شد، گفت: ماهواره مصباح با قابلیت رویت و سرویس دهی در اروپا و آمریکا برای مدار ارتفاع پایین ساخته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا