استفاده از اپراتور خصوصی برای طراحی و ساخت ماهواره

به گزارش  سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرقانی، رییس سازمان فضایی ایران اظهار داشت: در تلاش هستیم تا به منظور استفاده از حداکثر توان بخش خصوصی در کشور بحث اپراتوری فضایی را عملیاتی کنیم.وی با بیان اینکه این موضوع در مراحل مقدماتی قرار دارد، افزود: در صورت …

به گزارش  سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرقانی، رییس سازمان فضایی ایران اظهار داشت: در تلاش هستیم تا به منظور استفاده از حداکثر توان بخش خصوصی در کشور بحث اپراتوری فضایی را عملیاتی کنیم.
وی با بیان اینکه این موضوع در مراحل مقدماتی قرار دارد، افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح، بخش خصوصی می تواند اقدام به طراحی و ساخت ماهواره برای قرار گرفتن در مدار کند.
رییس سازمان فضایی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در بخش خصوصی، تأمین اطلاعات، تجهیزات و قطعات مورد نیاز در حوزه فضا، از دیگر بخش هایی است که بخش خصوصی می تواند حضور فعال داشته باشد.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی تاکنون کمتر جذب این حوزه شده است، خاطر نشان کرد: در کشور زیرساخت های صنعتی خوبی وجود دارد که از این زیرساخت ها می توان برای ایجاد فنآوری فضایی استفاده کرد.
فرقانی در خصوص راه کارهای طراحی شده برای استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی نیز گفت: شفاف کردن پروژه ها در راستای ایجاد علاقمندی در بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه از جمله برنامه های تدوین شده در این حوزه است.
رییس سازمان فضایی تصریح کرد: در نظر داریم تا از تمامی صاحب نظران، صاحبان اندیشه و تخصص که در بخش خصوصی فعال هستند برای رشد و ارتقاء فنآوری فضایی در کشور استفاده کنیم. 
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا