واگذاری سهام شرکت مخابرات کاملا قانونی است

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ، غلامرضا حیدری کرد زنگنه با اشاره به گزارش سازمان بازرسی کشور در مورد واگذاری سهام شرکت مخابرات، افزود: مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده به طور کلی در حیطه اختیارات شورای رقابت نیست.وی با اشاره به واگذاری کاملا قانونی و …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ، غلامرضا حیدری کرد زنگنه با اشاره به گزارش سازمان بازرسی کشور در مورد واگذاری سهام شرکت مخابرات، افزود: مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده به طور کلی در حیطه اختیارات شورای رقابت نیست.
وی با اشاره به واگذاری کاملا قانونی و درست سهام شرکت مخابرات، تصریح کرد: درگزارش سازمان بازرسی بیشتر به اهلیت‌ها اشاره شده که به طورکامل در حیطه اختیارات هیات واگذاری است.
کردزنگنه اضافه کرد: بر اساس قانون، برای واگذاری شرکت‌های استراتژیک از جمله شرکت مخابرات باید اهلیت‌هایی تعیین شود اما در قانون نوع این اهلیت‌ها مشخص نشده و هیات واگذاری این اهلیت‌ها را تبیین می کند.
رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به ضرورت احراز اهلیت شرکت‌های خریدار از جنبه‌های مختلف از جمله اهلیت‌های مالی، فنی و امنیتی تاکید کرد: در قانون هیچ منعی برای درنظر گرفتن اهلیت امنیتی برای شرکت‌های خریدار که سازمان بازرسی به آن ایراد گرفته وجود ندارد.
معاون وزیراقتصاد تصریح کرد: شورای رقابت براساس قانون تنها به مواردی همانند انحصار و عدم رقابت می پردازد و ابطال واگذاری تنها در حیطه اختیارات هیات داوری است که درآن نمایندگانی از نهاد‌های مختلف از جمله قوه قضاییه حضور دارند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا