ثبت اختراع جدید در مرکز تحقیقات مخابرات

مهدی خدایی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بایان اینکه این سامانه درمرکز تحقیقات طراحی و ساخته شده، گفت:  سامانه CWPM ظرفیت هرتار فیبرنوری را تا هشت برابر افزایش می دهد.وی هدف ازطراحی سامانه CWPM را افزایش انتقال در شبکه های فیبری شهری و بین شهری کشور دانست و گفت: از این طریق …

مهدی خدایی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بایان اینکه این سامانه درمرکز تحقیقات طراحی و ساخته شده، گفت:  سامانه CWPM ظرفیت هرتار فیبرنوری را تا هشت برابر افزایش می دهد.
وی هدف ازطراحی سامانه CWPM را افزایش انتقال در شبکه های فیبری شهری و بین شهری کشور دانست و گفت: از این طریق با بالابردن ظرفیت، سرعت برقراری تلفن ثابت افزایش می یابد.
خدایی افزود: این سیستم می تواند ظرفیت هر کانال را هشت برابر افزایش دهد، یعنی امکان ارسال ۲۰ کیلوبایت اطلاعات در ثانیه ازاین طریق فراهم می شود.
خدایی گفت:با ساختن سامانه CWPM و استفاده از آن درمخابرات کشور می توانیم درسیستم های نوری پر ظرفیت شهری و بین شهری تا فاصله ۱۲۰کیلومتری حدود ۲۵۰ هزار کانال تلفنی کشوررا خود کفا کنیم.
به گفته مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران سیستم نوریCWPM براساس  آخرین  استانداردهای دنیا ساخته شده است.
 وی خاطرنشان کرد: با ساخت این سیستم ، زمینه ساخت فناوری روزدنیا از جمله DWDM ( سیستم مالتی پلکس تسهیم  طول موج فشرده) در کشور ایجاد خواهد شد.
خدایی تصریح کرد:  ساخت و طراحی نمونه تحقیقاتی این سیستم انجام شده و به زودی با انجام آزمایشگاه های فنی، امکان  ساخت نمونه های صنعتی آن ایجاد می شود.
۱۱۷

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا