درلایحه برنامه پنجم توسعه نواقصی دیده می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا شهیندخت خوارزمی درنشست علمی جایگاه ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم توسعه با بیان اینکه دراین فرصت محدود با کمک یکدیگرباید نقایص عمده لایحه برنامه پنجم توسعه اقتصادی رابرطرف کنیم، گفت: لازم است اهداف لایحه برنامه پنجم بررسی شود.خوارزمی ادامه داد: در صورتی که صرفه جویی ازمنابع کشور جزو اهداف …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا شهیندخت خوارزمی درنشست علمی جایگاه ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم توسعه با بیان اینکه دراین فرصت محدود با کمک یکدیگرباید نقایص عمده لایحه برنامه پنجم توسعه اقتصادی رابرطرف کنیم، گفت: لازم است اهداف لایحه برنامه پنجم بررسی شود.
خوارزمی ادامه داد: در صورتی که صرفه جویی ازمنابع کشور جزو اهداف اصلی برنامه پنجم توسعه افتصادی باشد،باید این برنامه به شکلی دیگر تعریف شود.
وی افزود:نقص های برنامه پنجم باعث می شود که درآماری که پس از پایان این برنامه، ارائه می شود ، شاهد هیچ گونه جلوگیری ازکاهش عمر و سرمایه نباشیم.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: انجمن های علمی و ذی نفعان باید در قانون نویسی و برنامه نویسی برنامه پنجم مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه ذی نفعان لایحه ICT ، تمامی مردم ایران هستند، تصریح کرد: همین موضوع پدیده ICT را از سایر موضوعات و سیاست گذاری ها متفاوت می کند.
خوارزمی با اشاره به اینکه ICT  پدیده ای است که باید به موضوع شتاب توجه داشته باشد،گفت: اما ICT دربرنامه پنجم به عنوان پدیده ای ثابت درنظرگرفته شده است.
وی افزود: عملکرد برنامه چهارم باید با دقت علمی تحلیل شود وبراساس آن بندهای برنامه پنجم تنظیم شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکهICT ماهیتی جهانی دارد، گفت: باید درتدوین برنامه پنجم این پیش فرض ها تعریف شود.
خوارزمی افزود: تجربه کشورهای منطقه باید به عنوان معیاری برای تدوین برنامه پنجم در نظر گرفته شود تا به این شکل ایران به جایگاه دومی خود در منطقه دست یابد.
وی افزود:در متن لایجه پنجم توسعه اقتصادی،اجتماعیو فرهنگی کشور حتی یک بار هم به جامعه اطلاعاتی اشاره نشده است. چه برسدبه این که به مفهوم وماهیت این موضوع توجه شود.
این استاد دانشگاه گفت: درپیش نویس برنامه پنجم توسعه به جنبه های توسعه ای،تکنولوژی محور،راهبری و تاریخی پدیده ICT  توجه نشده است .
۱۱۷/۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا