بیش از نیمی از عمر افراد جامعه در پیچ و خم های اداری به هدر می رود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، عبدالمجید ریاضی روز گذشته در نشست علمی جایگاه ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم توسعه، اظهار داشت : بیش از نیمی از عمر افراد جامعه در پیچ و خم های اداری به هدر می رود و بسیاری از منابع ملی کشور صرف این رفت و آمدها می شود. …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، عبدالمجید ریاضی روز گذشته در نشست علمی جایگاه ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم توسعه، اظهار داشت : بیش از نیمی از عمر افراد جامعه در پیچ و خم های اداری به هدر می رود و بسیاری از منابع ملی کشور صرف این رفت و آمدها می شود. به همین دلیل باید برنامه پنجم توسعه به نحوی تدوین شود که در اتلاف این منابع صرفه جویی صورت گیرد.
وی گفت: پیاده سازی برنامه پنجم توسعه در کشور نیازمند سلسله مراتب در نظام ارتباطی و برنامه ریزی است تا با استفاده از فضای فرهنگی ، راهکار و ساختار جدیدی برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به کار گرفته شود.
ریاضی با اشاره به برگزاری این نشست خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که هدف از برگزاری این گونه نشست ها چیست و با توجه به آنکه حدود ۹ ماه از شروع تدوین برنامه پنجم توسعه در بخش ارتباطات می گذرد بهتر بود این نشست قبل از این برگزار می شد.
معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات با تاکید بر افزایش آگاهی ، هدفمندی و همگام شدن بخش خصوصی در این عرصه ، تصریح کرد: آنچه که در کشور به سمت جلو در حال حرکت است ، گرایش به بخش خصوصی است . به نحوی که شاهد روند خصوصی شدن در بسیاری از عرصه ها هستیم . این فضای بوجود آمده در دنیا نیز دنبال می شود و مغایر با اهداف جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی گفت: بخش خصوصی باید برای خود برنامه داشته باشد ، راه حل ارائه دهد و به نوعی یک قدم جلوتر از بخش دولتی حرکت کند اما در زمان حاضر بخش خصوصی ۱۰ قدم عقب تر از دولت در حرکت است.
به گفته ریاضی پیش نویس برنامه پنجم نشان از هدفمندی این برنامه دارد و این برنامه دارای یک نگاه مقطعی نیست.
نشست علمی “جایگاه ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم توسعه ، چشم انداز و انتظارها ” توسط انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی با همکاری کتابخانه ملی ایران و مرکز محاسبات دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا