موانع تجارت در دنیا مجازی

بسیاری از شرکتهای آنلاین بدون تحقیق و برنامه ریزی مشخصی وارد بازار می شوند وفقط به دنبال کسب مشتری جدید هستند و فکر می کنند که هر کسی که نخستین بار، کالایی را وارد کند رهبری بازار در آن مورد را به دست خواهد آورد.این شرکتها برای جذب مشتریان، هزینه های زیادی را صرف بازاریابی …

بسیاری از شرکتهای آنلاین بدون تحقیق و برنامه ریزی مشخصی وارد بازار می شوند وفقط به دنبال کسب مشتری جدید هستند و فکر می کنند که هر کسی که نخستین بار، کالایی را وارد کند رهبری بازار در آن مورد را به دست خواهد آورد.
این شرکتها برای جذب مشتریان، هزینه های زیادی را صرف بازاریابی و تبلیغات می کنندتا شرکت خود را معرفی کنند. آنان بیش از اندازه به بازاریابی هدف و بازاریابی ویروسی اعتماد می‌کنند.
اکثر سایت هایی که برای شرکتهای آنلاین طراحی شده‌اند، بسیار ضعیف هستند،مشکلات زیادی دارند،جست و جوی مطالب در آنها پیچیده و سخت است،گرافیک خوبی هم ندارند و کند کار می کنند.
بسیاری از وب سایت های این شرکتها از زیر ساختار مناسبی برخوردار نیستند و اطلاعات درمورد تحویل کالاو پاسخگویی به پرسشهای مشتریان به خوبی مدیریت نمی شود.همچنین بسیاری از این وب سایت ها در نهایت کارکرد مناسبی نداشته، سودی نصیب شرکت ها نمی کنند.
شرکتهای آنلاین نتوانسته اند برای تأمین ایمنی خریدهای اینترنتی،کارهای چشمگیری انجام دهند. شواهد نشان می دهند که دلایل اصلی که مردم به وسیله اینترنت کمتر خرید می کنند، مربوط به امنیت شرکتهای آنلاین و سیاست های شرکتها در قبال آن است.
در بسیاری از شرکتهای آنلاین امکان مذاکره رودررو برای خریدار و فروشنده وجود نداردو فروشنده قادر به قانع کردن مشتری برای خرید محصولاتش نیست.
این موضوع را نباید فراموش کرد که شرکت های آنلاین ،مدیران و کارکنان این شرکتها را وادار می سازند که عقاید، تجربه‌ها و اختراعها و برنامه هایشان را به گونه‌ای مستمر تغییر دهند و تلاش کنند تا محصولات و تکنولوژی های جدید و پیچیده ای را به وجود آورند. برای رقابت در چنین محیطی، شرکتها باید به بررسی بیشتری در محیط خود مبادرت ورزند.بسیاری از شرکتهای موفق آنهایی بوده اند که به جای اینکه نوآوری های اینترنت را جدا از عملیات راه‌اندازی شده شان در نظر بگیرند، از اینترنت به عنوان مکملی برای روشهای سنتی رقابت استفاده کردند. اگر شرکتهای راه اندازی شده ، اینترنت و رویکردهای سنتی را به گونه ای تلفیق کنند که مزیت های موجود را مستحکم سازند، در بهترین موقعیت خواهند بود. شرکتهایی که اینترنت را زودتر می پذیرند در مقایسه با شرکتهایی که آن را با تأخیر می پذیرند، هزینه های خود را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهند. مثلا دل با فروش رایانه‌ها دراینترنت که کم هزینه تر است در مقایسه با کمپانی کمپاک و آی بی ام و اپل دارای هزینه به مراتب کمتر است.دل دو برابر نرخ متوسط صنعت رشد کرده است و درحال حاضر رهبر ی فروش رایانه های شخصی در ایالات متحده آمریکا را دارد.
شرکتهایی که با فناوری های جدید تطابق می یابند، سود بسیاری می برند . مثلا آمازون ، یاهو و دیگران به دلیل اینکه تجارت الکترونیک، آنها را به دلیل کهنگی تهدید می کند ، آسیب می بینند.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا