معاون فنی اپراتور دوم تعهد این اپراتور برای ورود به بورس را رد کرد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا علی اصغرعینی پور روز گذشته گفته است که اپراتور دوم، سهامی خاص است و برای ورود به بورس باید ابتدا به سهامی عام تبدیل شود اما هیچ تعهد و الزامی برای ایرانسل در این رابطه وجود ندارد.این درحالیست که برات قنبری رییس کمیسیون سابق معاملات واگذاری اپراتوردوم اظهار داشت: …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا علی اصغرعینی پور روز گذشته گفته است که اپراتور دوم، سهامی خاص است و برای ورود به بورس باید ابتدا به سهامی عام تبدیل شود اما هیچ تعهد و الزامی برای ایرانسل در این رابطه وجود ندارد.
این درحالیست که برات قنبری رییس کمیسیون سابق معاملات واگذاری اپراتوردوم اظهار داشت: قبل ازجابجایی اپراتورترکیه ای با شرکت آفریقایی در پروژه اپراتور دوم تلفن همراه، شورای اقتصاد مصوب کرد که ۲۱درصد از سهام کنسرسیوم ایرانسل به بانک ملی و پست بانک تخصیص یابد تا بعد از دوسال در بازار بورس عرضه شود اما بعد از اینکه بحث جابجایی اپراتور خارجی در این پروژه پیش آمد قرار شد این ۲۱درصد از طریق شرکای داخلی وارد بورس شود.
به گفته وی اگرچه در این پروژه نسبت به مصوبه اول که تخصیص سهام به دو بانک ایرانی بود، سکوت اختیار شد اما طبق مصوبات این قرارداد، مقرر گشت تا ۲۱درصد سهام این کنسرسیوم که هم اکنون در اختیار صاایران و بنیاد مستضعفان قرار دارد، بعد از دو سال از زمان دریافت پروانه در بورس عرضه شود که زمان آن گذشته است.
 معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات در دولت هشتم ، با تاکید براینکه اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان- ایرانسل باید خود را برای عرضه در بورس آماده کند، خاطرنشان کرد: تاخیر در عرضه ۲۱ درصد سهام اپراتور دوم باید توسط سازمان تنظیم مقررات پیگیری شود تا سهام این شرکت عرضه به عام شود.
 به گزارش موبنا از آنجایی که پروژه اپراتور دوم با هدف خصوصی سازی در حوزه تلفن همراه شکل گرفت، مقرر شد که ۵۱ درصد سهام این اپراتور به تنهایی در اختیار شرکای داخلی – بنیاد مستضعفان و صاایران – قرار نگیرد و به همین دلیل دارندگان این پروانه متعهد شدند که ۲۱درصد سهام خود را بعد از دو سال در بورس عرضه کنند تا خصوصی سازی با معنای دقیق آن در این بخش اجرایی شود.
پیش از این نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت هشتم که در زمان وی قرارداد اپراتوردوم منعقد شد به موبنا گفته بود که طبق پروانه فعالیت اپراتور دوم، باید بعد از دو سال سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار می شد و از زمان دریافت پروانه ایرانسل حدود چهار سال می گذرد و نرفتن این شرکت به بورس نوعی تخلف است.
اما معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات، با بیان اینکه طبق شرایط پروانه اپراتور دوم تلفن همراه کشور ، ۲۱درصد سهام این اپراتور سه سال از زمان لازم اجرا شدن پروانه باید در بازار بورس واگذار شود به موبنا گفت: تیرماه سال جاری این سه سال تمام می شود و براساس شرایط پروانه سازمان تنظیم مقررات این مسئله را پیگیری خواهد کرد.
به گفته لطف الله سبوحی اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان – ایرانسل برای عرضه سهام خود هنوز وقت دارد و تخلف نکرده است.
نزدیک به سه سال از عرضه سیم کارتهای ایرانسل در بازار می گذرد و این اپراتور به گفته مسوولان سازمان تنظیم مقررات حدود ۱۲ میلیون و به ادعای خود مسوولان آن بیش از ۱۴ میلیون مشترک دارد.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا