“داتک” شرایط رگولاتوری را برای ادامه ارائه وایمکس پذیرفت

شهرام فا‌‌تح پور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: بزودی حق لایسنس ارائه خدمات وایمکس در سال آینده ، از سوی شرکت داتک پرداخت خواهد شد.وی با بیان اینکه با پرداخت این حق لایسنس ، “داتک” در لیست اپراتورهایی قرار می گیرد که مجوز ارائه وایمکس دارند ، گفت: در زمان …

شهرام فا‌‌تح پور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: بزودی حق لایسنس ارائه خدمات وایمکس در سال آینده ، از سوی شرکت داتک پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه با پرداخت این حق لایسنس ، “داتک” در لیست اپراتورهایی قرار می گیرد که مجوز ارائه وایمکس دارند ، گفت: در زمان حاضر داتک اجازه اجرای شبکه وایمکس را دارد اما برای ادامه این فعالیت از سال آینده نیز باید از سازمان تنظیم مقررات مجوز دریافت کند.
فاتح پور تصریح کرد: طبق قرارداد با شرکت سامسونگ الکترونیک ، مراحل اجرایی پروژه وایمکس آغاز شده و تا پایان امسال این سرویس در تهران راه اندازی می شود.
مدیرفنی پروژه وایمکس گفت : بعد از تهران ، سرویس دهی وایمکس داتک در کرج آغاز می شود و برای سال آینده استان های دیگر نیز تحت پوشش شبکه وایمکس داتک قرار می گیرند.
به گزارش موبنا به جز مجوزهایی که سازمان تنظیم مقررات در آبان ماه سال گذشته به چهار شرکت مبین پایا ، ایرانسل ، اسپادان و رایانه دانش گلستان داد ، از قبل نیز اجازه فعالیت در حوزه وایمکس را به چهار شرکت ارائه کننده اینترنت پرسرعت با سیم (pap ) داده بود.
چهار شرکت داتک ، لایزر ، شاتل و داده گستر عصر نوین اجازه دارند که تا پایان امسال با همان روال سابق در قرارداد ، برای ارائه خدمات وایمکس اقدام کرده و برای ادامه کار در سال آینده و توسعه شبکه خود باید نرخ های جدید مصوب سازمان را تمکین کنند .
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا