اتحادیه اروپا کتابخانه دیجیتالی راه اندازی کرد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا از بزرگ ترین نمایشگاه کتاب دنیا برای عرضه کتابخانه دیجیتالی EU Bookshop استفاده کرد. اتحادیه اروپا با عرضه کتابخانه دیجیتالی اطلاعات و مدارک جمع آوری شده طی ۵۰ سال را به ۵۰  زبان به شکل رایگان در اینترنت قرار داد.افراد، شرکت ها و …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا از بزرگ ترین نمایشگاه کتاب دنیا برای عرضه کتابخانه دیجیتالی EU Bookshop استفاده کرد.
 اتحادیه اروپا با عرضه کتابخانه دیجیتالی اطلاعات و مدارک جمع آوری شده طی ۵۰ سال را به ۵۰  زبان به شکل رایگان در اینترنت قرار داد.
افراد، شرکت ها و کتابخانه های شخصی از استرالیا تا زامبیا می توانند فایل هایی مربوط به سال ۱۹۵۲ درست زمانی که فقط ۶ کشور عضو اتحادیه اروپا بودند و هم اکنون که به ۲۷ کشور عضو رسیده اند را دانلود کنند.
ابتدا این مدارک فقط به ۴ زبان موجود بود و سپس ۲۳ زبان دیگر به آن افزوده شد و هم اکنون علاوه بر این زبان ها به زبان های چینی، روسی و ۲۰ زبان دیگر در دسترس کاربران قرار دارد.
بر این اساس ۱۱۰ هزار نشریه یا ۱۲ هزار صفحه که معادل ۴ کیلومتر صفحه است از آرشیو اتحادیه اروپا به این منظور در فوریه ۲۰۰۸ به ارزش ۲.۵ میلیون یورو اسکن شد.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا