کاهش منطقی تعرفه واردات گوشی در آمد گمرک را افزایش می دهد

“پدرام الیکایی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: اگر میزان تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از میزان ۲۵ به۱۰ درصد کاهش یابد، بطور قطع سود گمرکی دولت در بخش تلفن همراه افزایش چشمگیری پیدا می کند. وی افزود: در شرایط فعلی که فعالیت شرکت های واردکننده به حداقل و واردات …

“پدرام الیکایی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: اگر میزان تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از میزان ۲۵ به۱۰ درصد کاهش یابد، بطور قطع سود گمرکی دولت در بخش تلفن همراه افزایش چشمگیری پیدا می کند.
وی افزود: در شرایط فعلی که فعالیت شرکت های واردکننده به حداقل و واردات غیرقانونی گوشی تلفن همراه روز به روز گسترده تر می شود به راحتی می توان گفت ۹۷ درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان این کالای ارتباطی قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه تصریح کرد: تا زمانی که تعرفه بالا سودآوری را برای قاچاقچیان به همراه داشته باشد، کشتی ها ، لنج های کشورهای همسایه به سوی ایران رهسپار خواهند شد و از مسیرهای غیر قانونی ، کنترل بازار موبایل را در اختیار خواهند گرفت .
شرکت نامداران ارتباطات همراه هم اکنون عرضه گوشی های ان ام سی را در بازار تلفن  همراه را برعهده دارد.
این اظهارات در حالی بیان می شود که معاون طرح و برنامه گمرک ایران به موبنا گفته بود به دلیل تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه و کاهش فعالیت نمایندگان قانونی، درآمد گمرک نیز از محل اخذ تعرفه این کالا کاهش یافته است.
“رضا جمهوری” اعلام کرده بود در حال حاضر بیشترین حجم واردات گوشی از طریق قاچاق صورت می گیرد و تنها میزان محدودی گوشی از مبادی مرزی وارد بازار تلفن همراه کشور می شود که این امر به ضرر دولت است.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا