سازمان گسترش مجوز سرمایه گذاری در اپراتور سوم را دریافت کرد

رمضانعلی صادق زاده درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به تشکیل کنسرسیومی برای راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه، گفت: دراین کنسرسیوم  سازمان گسترش،تامین تله کام و ستاد فرمان امام(ره) حضور دارد.وی با بیان اینکه مذاکرات نهایی  با تامین تله کام برای حضوردر اپراتور سوم  صورت گرفته است گفت: این شرکت سرمایه گذاری …

رمضانعلی صادق زاده درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به تشکیل کنسرسیومی برای راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه، گفت: دراین کنسرسیوم  سازمان گسترش،تامین تله کام و ستاد فرمان امام(ره) حضور دارد.
وی با بیان اینکه مذاکرات نهایی  با تامین تله کام برای حضوردر اپراتور سوم  صورت گرفته است گفت: این شرکت سرمایه گذاری سازمان گسترش را در این پروژه پذیرفته است.
صادق زاده افزود: در شرایط فعلی باید تفاهمی درباره مشخص شدن میزان سهام اعضای کنسرسیوم برای حضور در اپراتور سوم  صورت گیرد.
وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: سازمان گسترش با مشارکت با یخش خصوصی می تواند در پروژه اپراتور سوم حضور داشته و سرمایه گذاری کند.
سازمان گسترش که و نوسازی صنایع ایران نیز که پیش ازاین برای حضور در مزایده اپراتورسوم وحل مشکل سرمایه گذاری آن اعلام امادگی کرده بود،طبق سیاست های قانون اصل ۴۴ به عنوان سازمان توسعه ای باقی می ماند که می تواند در سرمایه گذاری های مشارکتی حوزه های فعالیت کاری خود همچون صنایع تک با برخورداری ازحداکثر سهم ۴۹ درصدی شرکت کنند.
به گزارش موبنا شرکت تامین تله کام اواخرهفته گذشته ضمانت نامه اجرایی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه را به سازمان تنظیم مقررات ارائه داد و طبق توافقات صورت گرفته با وزارت ارتباطات به عنوان اپراتور سوم تلفن همراه انتخاب شد.
مبلغ لایسنس این قرارداد ۳۰۰ میلیون یورو است و طبق مذاکرات صورت گرفته این اپراتور به زودی فعالیت اجرایی خود را آغاز می کند.
شرکت ارتباطات تامین شمس نوین ( تامین تله کام ) با سرمایه گذاری شمس تامین تاسیس شده و یکی از شرکت های زیرمجموعه شستا (سازمان تامین اجتماعی) است که ابتدا با اپراتور اماراتی اتصالات برای حضور در مزایده اپراتور سوم تشکیل کنسرسیوم داد، اما به دلیل عدم انجام تعهدات طرف خارجی از این پروژه کنار گذاشته شد.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا