بیش‌تر مشتریان نرم‌افزار در کشور حرفه‌یی نیستند

علی امینی – کارشناس فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب افزود: ‌در حال حاضر صنعت نرم‌افزار در داخل کشور به علت رعایت نشدن قوانین کپی‌رایت با رکود نسبی روبه‌روست.وی گفت: زمانی که قرار باشد ما تنها به تولیدات داخلی و استفاده در داخل کشور …

علی امینی – کارشناس فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب افزود: ‌در حال حاضر صنعت نرم‌افزار در داخل کشور به علت رعایت نشدن قوانین کپی‌رایت با رکود نسبی روبه‌روست.
وی گفت: زمانی که قرار باشد ما تنها به تولیدات داخلی و استفاده در داخل کشور اکتفا نکرده و محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر کنیم، در نتیجه خود به خود قانون کپی‌رایت در کشور اجرا خواهد شد.
او با بیان این که قیمت خرید نرم‌افزارهای اصلی در کشور ما گران است، اظهار کرد: وقتی نتیجه چند سال کار یک گروه بدون پرداختن بهای آن به راحتی بین مردم دست به دست می‌شود، دیگر انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این بخش باقی نمی‌ماند.
این کارشناس تاکید کرد: رعایت نشدن حقوق مالکیت معنوی علاوه بر صدمه به تولیدکننده نرم‌افزار به کاربران نیز صدمات زیادی می‌زند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا