سهامداران جدید مخابرات بدون شریک خارجی موفق نخواهند بود

مسعود مقدس در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به خرید سهام مخابرات توسط کنسرسیوم داخلی توسعه اعتماد مبین اظهار داشت: این کنسرسیوم باید یک فاینانسور خارجی را با خود همراه داشته باشد.وی با بیان اینکه مخابرات دیگر تنها به بحث درآمد از طریق مکالمات خلاصه نمی شود ، گفت: دنیا به …

مسعود مقدس در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به خرید سهام مخابرات توسط کنسرسیوم داخلی توسعه اعتماد مبین اظهار داشت: این کنسرسیوم باید یک فاینانسور خارجی را با خود همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه مخابرات دیگر تنها به بحث درآمد از طریق مکالمات خلاصه نمی شود ، گفت: دنیا به سمتی پیش می رود که توسعه مخابرات تنها در بخش ایجاد شبکه مکالمه و voice نیست . بلکه روند تکنولوژی سبب شده است که اپراتورها بتوانند در بخش سرویس های ارزش افزوده ایجاد درآمد کرده و با یکدیگر به رقابت بپردازند.
مقدس با تاکید براینکه شبکه مخابراتی ایران باید به سمت ارائه خدمات الکترونیکی بر پایه IP حرکت کند ، افزود: مخابرات به شکل سنتی فعلی دیگر جایی در این عرصه نخواهد داشت.
رییس سابق هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: خریداران مخابرات باید با مشارکت بخش های بیرونی و درونی ، شگرد اپراتوری های جدید در دنیا را بیاموزند تا بتوانند با اپراتورهای دوم و سوم کشور رقابت کنند.
وی خاطرنشان کرد: وجود یک سرمایه گذار خارجی در اپراتور اول مخابرات کشور نیاز است و به همین دلیل نیز کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین با چندین اپراتور برای این منظور وارد مذاکره شده است.
مقدس گفت: دعوت به همکاری از اپراتورهای مطرح خارجی برای حضور در مخابرات ایران باید هر چه سریعتر انجام شود تا اپراتور اول بتواند از تجربه این اپراتورها برای ارائه سرویس های مخابراتی سود ببرد.
به گزارش موبنا کنسرسیوم داخلی توسعه اعتماد مبین که در پنجم مهرماه جاری موفق به خرید ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران شد برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی در این شرکت اعلام آمادگی کرده است.
این کنسرسیوم با دو رقیب خود در جریان خرید سهام مخابرات – شرکت سرمایه گذاری مهر ایرانیان و کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد – نیز به تازگی وارد مذاکره شده است.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا