برای خرید نت بوک دست نگه دارید

از بحث قیمت کم این دستگاه که بگذریم ، بازده کاری در قیاس با مدل های قدیمی تر بهبود قابل ملاحظه پیدا کرده است. به کار گیری هاردهای پر سرعت SSD موجب تقویت سرعت بازخوانی اطلاعات شده است. تنها مشکلی که باقی می ماند سیستم عامل این دستگاه ها است. قالب نت بوک های موجود …

از بحث قیمت کم این دستگاه که بگذریم ، بازده کاری در قیاس با مدل های قدیمی تر بهبود قابل ملاحظه پیدا کرده است. به کار گیری هاردهای پر سرعت SSD موجب تقویت سرعت بازخوانی اطلاعات شده است. تنها مشکلی که باقی می ماند سیستم عامل این دستگاه ها است.

قالب نت بوک های موجود در بازار از دو سیستم عامل ویندوز XP نسخه خانگی و یا یکی از نسخه های سفارشی شده لینوکس برخوردار هستند. سیستم عامل های لینوکس سفارشی شده روی این دستگاه ها را کاملاً فراموش کنید.چراکه بسیار بچه گانه طراحی شده و قابلیت های کمی نیز دارد ( البته خود سیستم عامل لینوکس نیز به عقیده نگارنده این سطور چندان آش دهان سوزی نیست که بخواهیم آن را به زور روی نت بوک ها هم سوار کنیم ! ).

ویندوز XP نسخه خانگی نصب شده روی این دستگاه ها نیز کارایی چندانی ندارد. بسیاری از امکانات نسخه حرفه ای ویندوز XP از نسخه خانگی حذف شده است. همچنین برای عوض کردن ویندوز خانگی با نسخه حرفه ای اگر یک درایو نوری اکسترنال نداشته باشید ، این کار به سختی باز کردن یک گوشی موبایل با یک چهار سوی هرز شده است! از سوی دیگر اساساً مایکروسافت به زودی پشتیبانی خود را از ویندوز XP بر خواهد داشت و شما می مانید و یک دستگاه با سیستم عامل از رده خارج که هیچ پشتیبانی ندارد.

از معضل سیستم عامل که بگذریم ، به مساله پردازنده نت بوک ها می رسیم. در حال حاضر روی اکثر نت بوک های موجود در بازار پردازنده اتم ساخت اینتل نصب شده است. البته هستند نت بوک هایی که روی آنها از پردازنده های سلرون اینتل و یا پردازنده های ARM نصب است. اینتل قصد دارد به زودی پردازنده های اتم را از رده خارج و پردازنده هایی با بازده بیشتر و قیمت تمام شده پایین تر را در اختیار سازندگان نت بوک قرار دهد.

به دو دلیل بالا اگر صبر کنید تا پردازنده های جدید اینتل به بازار بیایدو سیستم عامل ویندوز ۷ روی نت بوک ها نصب شود ، استفاده بهتری از پول خود کرده اید.

۱۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا